Strand en wijken rondje. - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Strand en wijken rondje. - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Strand en wijken rondje.

Blijf op de hoogte en volg Conny

08 Maart 2013 | Puerto Rico, San Juan

Lopen, lopen en lopen. Van hostel door zaken-, afbraak-, opbouw-, en villawijk en kilometers strand ga ik zo'n beetje van oost naar west.
Over straten, avenues, boulevards over rotspartijen door het water om langs een muur te komen, kilometers met mijn blote voeten in de branding over Condado beach.
Heerlijk in mezelf pratend langs dit rustige strand lopend, zonder dat er iemand last van heeft. Dat is namelijk wat ik doe; mezelf van alles en nog wat hardop afvragen. Soms zinnige dingen, maar meestal onbenulligheden waar niemand iets aan heeft, of grapjes die niet te snappen zijn als je niet toevallig dezelfde gedachtegang volgt.
Prima als ik, zoals meestal in mijn eentje ben, maar mogelijk hoogst irritant voor gezelschap. Ik waarschuw dan ook vaak dat ik niet persé antwoord verwacht op alles wat ik zeg, maar dat hebben de meesten voor die tijd al begrepen.
Door een restaurant- c.q. barstraat, omdat zee en strand zijn afgeschermd met grote hekken die de straten van Ocean Park moeten vrijwaren van het gepeupel.
Dan gelukkig weer een strand. Het drukke strand van Isla Verde, omzoomd door all inclusive resorts en dure hotels.
Uren onderweg intussen, ik laat het financiële centrum en de universiteits wijk verder voor gezien en neem de bus naar Old San Juan om zoals gepland naar de bacardi fabriek te gaan. Achter me zit een hondje in een tas héél zielig te peipen. O nee. het is een ringtoon of spelletje.
Ik stap onderweg uit bij het museum voor moderne kunst. Die was vanmorgen nog dicht. Eén naam opgeschreven van een vrouwelijke schilder en één leuke tentoonstelling van een kunstenares die met opgestuurde foto's een soort familie stamboom heeft gemaakt, waarmee de verschillen in vorm vain de familiefoto's door de jaren heen duidelijk zichtbaar wordt.
Voor de bacardi ben ik nu te laat, die sluit om 4 uur.
Boodschappen doen bij El Pueblo en lekker op tijd buiten met een biertje voor me dit stukje schrijven en foto's uitzoeken.

Oja, afgelopen nacht veel regen. Ook voor de komende 3 dagen worden verspreide buien voorspeld, maar vandaag is het ondanks dreigende luchten zo nu en dan droog gebleven.

• 09 Maart 2013 - 00:11

Gerrie:

Gaat het wel goed verder Con?? Als je al in jezelf loopt te praten.........tsja.....

• 09 Maart 2013 - 08:14

Agnes:

Hoi Con, de spanning opbouwen met de surffoto's en.. het is toch nog steeds het leukst als ze vallen:).