Pic Paradis - Reisverslag uit Dominica, Dominica van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Pic Paradis - Reisverslag uit Dominica, Dominica van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Pic Paradis

Blijf op de hoogte en volg Conny

27 Februari 2013 | Dominica, Dominica

Een heerlijke wandeling gemaakt vandaag, door het bos omhoog naar de top van de hoogste berg van Sint Maarten. Het eerste stuk is nogal rommelig door allerlei kabelbanen, boomstam schommels en dergelijke, zodat mensen lekker door het bos kunnen scheuren hier op de Lotery Farm. Maar als ik begin te wandelen is het eigenlijk nog gesloten dus ben ik alleen in het donkere bos. Onderweg kom ik wat overblijfselen uit de plantage tijd tegen.
Er gaat een weg naar boven, waarvandaan je het laatste stukje naar de top in 10 minuten kunt lopen. De top is een beetje vervuild door torens en hekken van de Franse Telecom. Je moet er omheen om bij het uitzicht te komen, wat dan wel weer mooi is zo op die blauwe zee met St. barths en Angiuila( waar we morgen heen gaan) in de verte.
Op de terugweg heb ik gezelschap van een bruine herder. Die hoort of bij de Franse telecom of bij de plantage. Hij loopt in ieder geval gezellig helemaal met me mee.
Heerlijk uitgestrekt op een loungebank met Agnes zitten wordfeuten.
Uurtje later loop ik terug naar de weg en door naar Friars Bay.
Geen zwempak mee, dus met kleren en al het water in geplonst. Het droogt allemaal wel weer.
Via een minder mooi stenen strand naar een stort en het industrie terrein
van Marigot. Busje aanhiouden en om kwart voor vijf lig ik lekker in het zwembad.

• 28 Februari 2013 - 10:16

Marijke:

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh en van die hond was jij niet bang?
    Gerrie en ik draaien ons dan meestal om, wij zijn echt bang voor honden zonder baasjes.
    Wat maken de mensen de omgeving toch lelijk he? maar wat een mooie schelpen, mag je zeker niet eentje van meenemen he?

Groet Marijke

• 28 Februari 2013 - 11:59

Simone R:

Hoi Conny,
    Volgens het Withboard op de pit ging je aan ons denken op de rand van het zwembad. Nu ben ik bang dat je niet zoveel aan ons denkt want volgens de berichten zijn je dagen aardig gevuld. Je hebt er al heel wat wandelroutes op zitten en vooral dat klimmen en dalen is toch wel vrij inspannend. Rust maar goed uit bij het zwembad zodat je weer klaar bent voor de volgende dag anders worden wij ook niet meer op de hoogte gehouden van je spannende verhalen. Groetjes.

• 28 Februari 2013 - 12:27

LIA:

Hallo Con,
    Ik had gisteren gereageerd, maar het is niet geplaatst,jammer.
    Ik krijg de filmpjes niet geopend, maar de foto's zijn prachtig.
    Gisteren,Hoezo hoogtevrees. Ik begin er bijna aan te twijfelen.
    Conny ga zo verder en wij gaan gewoon met je mee.