De regatta loopt af. - Reisverslag uit Dominica, Dominica van Conny Verdult - WaarBenJij.nu De regatta loopt af. - Reisverslag uit Dominica, Dominica van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

De regatta loopt af.

Blijf op de hoogte en volg Conny

03 Maart 2013 | Dominica, Dominica

Om de boten te zien hoeven we zelfs de deur niet uit. Terwijl ik het verhaal van gisteren een paar keer afmaak( er gaat steeds iets fout waardoor ik opnieuw moet beginnen grrrrrr.) Zien we de boten vanaf het balkon hun weg afleggen van Marigot ( hoofdstad Franse kant) naar Simpson Bay, waar de finish is. Als ik de boten om de bocht zie komen ben ik op tijd om daar heen te gaan en ze binnen te zien komen.
Waar het de afgelopen twee dagen een beetje matigjes was met de wind, is hij vannacht lekker aangewakkerd. Dat wordt werken lui, het laatste stuk gaat tegenwind.
Vanaf een piertje met een biertje zie ik ze de baai voorbij varen , een boei ronden en binnenkomen. Volgens een Amerikaanse jongeman ligt de finish bij die boei en dat lijkt me logisch.
Gezellig keuvelend met een Amerikaans echtpaar en hun zoon, de jongeman, zit ik aan een vroeg diner van tonijn salade, tot de boten binnen zijn.
Vandaag blijf ik maar niet wachten tot het feest begint.Er is wel van alles te zien, want alle standjes worden op elk feestterrein opnieuw opgebouwd en enkele mannen zijn het geluid op het grote podium aan het testen.
Ik pak een busje naar Maho ( huis).
Linda zit inmiddels in het vliegtuig naar Aruba om daar de komende 2 weken te werken.
Om half 8 hoop ik een busje terug naar Simpson Bay te kunnen pakken. Jammer dan die gaan niet meer, dat wordt heen en terug een taxi.
De prijsuitreiking is nog in volle gang. Categorie A, 3-2-1 en volgende categorit. Het Nederlandse meisje dat kennelijk de organisatie directeur is roept de winnaars met overslaande stem op, om op het podium te komen. Niet van emotie, maar van overbelasting en enthousiasme.
Volgt een optreden van een plaatselijke band;"one white chic"om de stemming erin te brengen. Dat lukt ze aardig. Captain Morgan komt met veel bombarie en jonge meisjes op om ons te waarschuwen vooral niet met drank op te rijden. Rode lichtstokken worden het publiek in gegooid Dan de Heineken promotie-meisjes. Eentje zingt de song van de laatste Bond film, enthousiast, maar niet helemaal zuiver.Dan gooien zij als tegenhanger groene lichtstokken naar de menigte. Daarmee kunnen we straks zwaaien als de Comodores komen.
Twee Nederlandse DJ 's verzorgen muziek tussendoor en zullen het feest afsluiten. De Comodors beginnen om 1/2 11. Ik heb het afgewacht, maar ik was vroeger niet van de Comodors en dat ben ik nu dus nog niet, ondanks de ambiance op zo'n feestterrein en natuurlijk is zo'n feest geen eenmans zaak.
Ik neem de taxi van Mike terug naar huis.

• 04 Maart 2013 - 15:16

Marijke:

En jouw plannen de komende 2 weken?

• 04 Maart 2013 - 15:16

Marijke:

En jouw plannen de komende 2 weken?

• 04 Maart 2013 - 17:28

LIA:

Dat ziet er toch weer goed uit en erg afwisselend. Heb je het daar nog steeds naar je zin?
    Ga je nu nog alleen wat ondernemen? Andere eilanden bezoeken en je benen bijna breken met al die rotsen en klauter partijen of blijft het nu rustiger. We horen en zien wel weer. Heb maar weer veel plezier.
    Dikke kus van je zus.

• 04 Maart 2013 - 18:43

Astrid:

Hey Conny

De verhalen zijn fantastisch en de foto`s ook geniet je nog een beetje van alle luxe geniet nog maar
    groetjes