boot tochtje op de Indian River - Reisverslag uit Dominica, Dominica van Conny Verdult - WaarBenJij.nu boot tochtje op de Indian River - Reisverslag uit Dominica, Dominica van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

boot tochtje op de Indian River

Blijf op de hoogte en volg Conny

20 Februari 2013 | Dominica, Dominica

Vandaag nemen we een prachtige route naar het noorden om te eindigen in Portsmouth, waar we vanaf de monding van de Indian River stroomopwaarts geroeid worden door Roy. De rivier is erg ondiep en aan beide zijden staan de bomen in het water. Het mangrovebos begint heel groen. Na een tijdje buigen de wonderlijke en soms misvormde woudreuzen over de rivier heen, waardoor een soort tunnel ontstaat. Wildlife: een dode landkrab, een levende krab in het water, vissen, een hagedisje, een havik en een ijsvogel. De stilte op het water is heerlijk. Binnenkort maar eens" Pirates of the Caribian 2 en 3 kijken, die zijn hier opgenomen.

Het weer op dit eiland is erg wisselvallig. Dikke donkere luchten boven het binnenland kunnen zomaar helemaal opentrekken, of hun lading loslaten. Elke dag worden we wel verrast door een paar lange of korte buien.

Tijdens de lunch barstte het achter ons los boven de rivier, terwijl voor ons de zon scheen op het strand.

Calibishie moest een leuk vissersdorpje zijn, maar het was zo ongeveer uitgestorven en alles was dicht. Gelukkig was de Cupcoy bakery open voor koffie.
Onder aan de klif van Baptiste estate lag een mooi privéstrand. Gelukkig mochten we van de hippie-achtige eigenaren over hun land om er te komen.
Dat was een uitermate rustig dagje.
Morgen slapen we een nachtje aan de westkust, in Roseau, om na de walvistrip niet in het donker terug te hoeven rijden over die pikdonkere slingerwegen.

• 20 Februari 2013 - 08:12

Lia:

Hallo Con,
    Ook wel fijn af en toe zo'n rustig dagje.

• 20 Februari 2013 - 12:19

Stan:

Dag Con,
    Tot nu toe heb ik niet gereageerd, daar ik niet goed kon achterhalen waar je nu precies zat - wat voor soort reis je eigenlijk aan het maken bent. Je had het in het begin wel over Sint Maarten, maar bij de eerste berichten kregen we steeds een kaartje van Zuid-Engeland (met een stukje van Plymouth te zien). Dat klopte dan weer niet met verhalen over palmbomen. Dan melde je ergens een wandeling aan de Franse kant...? Nu is er sprake van Portsmouth maar met een kaartje van de Caribische eilanden - dus daar ben je ergens. Now we are talking. Sorry, ik was je even kwijt en zocht je op een verkeerde plek van onze aardbol! Je verzamelt nu dus de eilanden daar? Hoeveel ben je van plan?

• 20 Februari 2013 - 15:12

Simone R:

Nu ben je echt aan het vakantie vieren, dit zijn andere verhalen dan we van je gewend zijn.Zoals we laten ons roeien stroomopwaarts door Roy. Ik ben wel wat anders van jou gewend. Maar geniet er lekker van, jammer van de regenbuien. Groetjes Simone