het eiland rond. - Reisverslag uit Saint Martin's, Verenigd Koninkrijk van Conny Verdult - WaarBenJij.nu het eiland rond. - Reisverslag uit Saint Martin's, Verenigd Koninkrijk van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

het eiland rond.

Blijf op de hoogte en volg Conny

13 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Saint Martin's

We rijden naar Baie Longue, voor een strandwandeling aan de Franse kant. Zo, dat is werken, wat een zwaar zand en dan is het strand ook nog eens hartstikke scheef.
De branding is spectaculair, hoge golven spatten uiteen op de rotsen.
We ronden een muur en worden tot het middel nat door het opkomende water. Oké, niet te ver door dus, straks kunnen we niet meer terug. Niet fijn.

We nemen een kijkje bij de Marina Cupecoy. Leuk gebouwd hoor, pleintje met terrasjes, dure boten in de jachthaven, maar totaal sfeerloos.

Lunch op Linda's balkon en dan op naar het hoogtepunt van deze dag.
De KLM komt om 12.23 uur aan met een 747. Als we om kwart over 12 aan komen rijden ziet het al zwart van de mensen die het schouwspel komen bekijken. Het terras van de Sunsetbar loopt over. Het cruise- publiek is met busjes aangevoerd.
We voegen ons er vrolijk bij. Camera in de aanslag en wachten maar. Raar dat het zo spannend is. Eerst komt er een kleintje binnen, mooi om even te oefenen en dan komt de gigant laag over het strand aanzetten. Eenmaal op de landingsbaan vol in de remmen, om niet aan de andere kant in de baai te duiken. Het is gelukt, we kunnen door.

We rijden buitenom Philipsburg, over de soms schrikbarend slechte wegen. Berg op berg af. Doen een paar strandjes aan, vergapen ons aan de enorme schepen die in de baai liggen. Doen een biertje uit de koeltas aan Oyster Bay, doen aan terrein rijden bij Galion Bay. Kijken of we het schierilandje kunnen ronden, maar moeten onverbiddelijk terug als we op een muur stuiten.

In het kneuterige Grand Cass een biertje in het Love café, met uitzicht op alweer een prachtige baai. We zijn hier voor de braderie, men is nu nog druk doende de tafels in te richten. We lopen er uiteindelijk 3x overheen. Genieten van de live muziek. Eten in een lokaal tentje"Talk of the Town". En ik weet waarover men dan praat. "De BBQ dompelt de halve straat in een blauw waas, maar het eten is lekker.
Na de Caribische carnavals parade ronden we het eiland verder en gaan op weg naar huis.

• 13 Februari 2013 - 08:25

Astrid:

Hey Conny

Blij dat je goed bent aangekomen en wat een verschil moet het voor je zijn Hier zo koud en daar lekker warm prachtige foto`s ook weer geniet ervan

groetjes

• 13 Februari 2013 - 10:03

Agnes:

Nog steeds jaloers! Prachtige foto's, groetjes en geniet!

• 13 Februari 2013 - 10:15

Ammelieke:

mooie foto's....dat vliegtuig spotten, wat akelig laag zeg, wat een joekel.
    klinkt allemaal wel heerlijk chil

• 13 Februari 2013 - 12:05

Gerrie:

Hoi Conny, je zit lekker te relaxen daar zeg, weer eens wat anders dan de armere kant van de wereld!
    Ik weet wat het is, van de kou naar de zon en dan weer terug, vooral dat terug valt vies tegen! Dus, laat je maar lekker verwennen daar, groetjes!

• 13 Februari 2013 - 12:48

Irene:

Ik dacht dat het een geshopte foto was, maar het is echt ... spektakel!
    Mooie foto's, zeer jaloersmakend. En herkenbaar inderdaad, hebben ze nog een mooie sprinkhaan voor je gemaakt? Geniet maar lekker van het weer, dan doen wij dat hier van de kachel ... snik :-(
    Veel plezier!

• 13 Februari 2013 - 16:39

LIA:

Geweldig Con en mooie foto's gemaakt.
    Ga zo door en wij kunnen weer met je mee. Al is het maar via jouw verhalen en plaatjes.
    In ieder geval veel sterkte, want je zult het wel hééééél moeilijk hebben nu.
    Kus van je zus.

• 14 Februari 2013 - 08:13

Hanny:

Hee Conny,
    Ik dacht even wat Irene dacht, geshopte foto, maar het zal wel fraai zijn geweest om er bijna pal onder te staan met " oordopjes"

• 14 Februari 2013 - 13:44

Marijke:

Eindelijk je foto, s goed gezien op mijn Tab, mooi zeg, eng die vliegtuigen zo laag, zou hier nooit mogen. Jij ziet er top uit in je groene gewaadje zeg. Groetjes

• 15 Februari 2013 - 23:27

Ans Zonneveld:

Hoi Conny,

Wat een heerlijk gebied, ogen dicht en meedromen, ik zet de kachel gewoon wat hoger!!
    Blijven genieten hoor, doe ik met je mee....... groeten Ans