op naar Lipari - Reisverslag uit Lipari, Italië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu op naar Lipari - Reisverslag uit Lipari, Italië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

op naar Lipari

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

31 Maart 2012 | Italië, Lipari

Na een bliksembezoek aan Taormina neem ik tegen 1/2 10 de trein naar Messina. Een Nederlands stel heeft ook problemen met de automaat en als ze dan een kaartje hebben en hem op het perron naar Siracusa valideren, is er ineens toch iemand van het spoor om ze te vertellen dat er vandaag helemaal geen treinen gaan naar die bestemming. Soms kun je pech hebben en de NS doet het dan zo slecht nog niet. Ik stap in mijn wagon met gereserveerde plaats om te ontdekken dat het compartiment al vol zit. ? Een man blijft op de gang staan. Hebben ze als familie nou een kaartje tekort gekocht of zat er iemand in een andere coupé? Mij maakt het niet uit, als ik maar zit dit 1/2 uurtje.
In Messina zit ik de 1 1/2 uur wachttijd voor de trein naar Milazzo uit met een capucino, achter mijn netbookje. Zo vliegt de tijd tot ik mag instappen in een soort designer trein. Of je met al die verschillende stoelen en banken nou de meeste passagiers kunt vervoeren betwijfel ik, maar het ziet er mooi uit. Mijn foto kan het niet weergeven.
5 voor 12 in Milazzo en om 1/4 over 12 op de boot naar Lipari. Da's nog eens een snelle actie, blij dat ik als uitzondering eens een taxi heb genomen.
De Hydrofoil glijd rustig de haven uit, om dan het gas open te trekken en grote golven makend naar Lipari op te stomen.
Zo, duidelijk een vakantie eiland, soort Terschelling, maar dan met bergen. Maar het seizoen is nog niet begonnen en het is siësta, dus alles is dicht en informatie is nog niet te vinden. Gelukkig gaat de boekhandel om 4 uur open en hebben ze een goede kaart van de 7 eilanden van deze groep. Kijk dan kan ik een beetje plannen maken voor de komende dagen.
Eerst maar eens een beetje door het vriendelijke stadje slenteren.
Mijn kamer heeft uitzicht op een kleine haven, helemaal goed.

• 02 April 2012 - 06:54

Agnes:

Het ziet er wel lekker comfortabel en schoon uit in die trein. Zat het ook lekker?

• 02 April 2012 - 07:19

Nanda:

Als ze nou op de eilanden ook nog een soort van Hessel hebben, is het helemaal goed !!.

• 02 April 2012 - 08:28

Marijke:

Oh die bergen en die blauwe zee met blauwe luchten, zoooooooooo ton sur ton.
    Hadden wij ook kunnen hebben op geannuleerde La Gomera reis. Zit in het vat.
    Blij voor jou dat het zo heerlijk is.

• 02 April 2012 - 08:42

Conny Verdult:

die trein zat prima. Gisteren in de kasteeltuin geluidsinstallatie test. Ha muziek. maar nee, was voor de kruiswegstatie 's avonds

• 02 April 2012 - 17:56

Ammelieke:

wat een mooie treinen en prachtige foto van zee en lucht. Snel je volgende verslag lezen

• 02 April 2012 - 19:10

Irene:

dat ziet er heel ansichtkaartig uit, wat heerlijk ...