Vliegen naar Italië - Reisverslag uit Napels, Italië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Vliegen naar Italië - Reisverslag uit Napels, Italië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Vliegen naar Italië

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

15 Maart 2012 | Italië, Napels

Ik vertrek weer voor dag en dauw uit het huis van Marijke. Nachtbus 97 brengt me in twintig minuten naar Schiphol, waar ik op het ontijdige tijdstip van 04.30 uur aansluit in de rij voor de bagage drop off. Na eerst aan een automaat te hebben ingecheckt.
Zoals altijd verander ik op het laatste moment iets aan mijn bagage en zoals steeds is dat niet slim. Zo heb ik mijn dunne fleece vest verruild voor een dikke en mijn schoudertas voor een klein rugzakje. In de bus naar Schiphol weet ik al dat dat fout was. IK LEER HET NOOIT ben ik bang.
Maar nu in de rij om mijn tas in een apparaat te zetten die moet zorgen dat de tas ook ingecheckt wordt. Er komt weinig menskracht meer aan te pas.
Dus ik zet de rugzak /flightbag in het apparaat en………………………………..er gebeurt niets.
Tekst op het display:” uw bagage is te groot of steekt uit.”
Hoezo is dit 11 kg wegende tasje te groot ??? Ik frummel wat lucht uit de flightbag en ja hoor, het volgende scherm verschijnt,
” scan uw boardingpas”: En daar spuugt hij een bagagelabel uit. Maar welk stukje moet eraf om er plakkend een mooi rondje aan een handvat van te maken?
Even vragen aan de enige mens en vraagbaak van de firma. Niks afhalen, gewoon de uiteinden aan elkaar plakken. Display: “Was dat uw eigen bagage?” en “wacht op uw reçu” na mijn bevestiging.
En weg is ie. Nu maar hopen dat ik hem in Napels terug zie.
Jeetje wat een hoop mensen bij de security check. In stukjes en beetjes gaat mijn handbagage door de scan. Bak 1 voor de camera, met ernaast zijn tasje. Bak 2 is voor het netbook, ook van jas ontdaan en de telefoon. Bak 3 is voor mijn riem die totaal van kunststof is, maar hij moest af . Dan volgt mijn tas.
Ik door het poortje en weer terug. Schoenen op de band. Bijna weer door het poortje als ik mijn sleutelbosje in mijn zak voel. Shit bak 4 is dus voor mijn sleutels.
Nu kan ik dan toch ongestoord door de poort, om aan de andere kant een hele assemblage lijn aan te treffen, om mijn tas en outfit weer op orde te krijgen.
De vlucht naar Parijs is kort en gaat voorspoedig. Het ontbijt bestaande uit een puntje kaas , een klein appelflapje en een kop koffie is verpakt in cellofaan en bekertje met puur Hollandse afbeeldingen. Je raadt het al, ik vlieg met wat voorheen onze nationale trots was.
Overstap op het super de luxe vliegveld Charles de Gaulle en hoe gaan we naar het vliegtuig? met de bus. We rijden enkele malen onder gebouwen door, maken volgens mij gewoon een omweg, om bij aankomst alsnog te horen dat we nog 5 minuten moeten wachten. Het vliegtuig is nog niet klaar. Sorry voor het ongemak.
Eenmaal binnen; zitten en slapen. Taxiën, slapen, een lodderig oog open – oh we vliegen al- slapen en net op tijd wakker om de besneeuwde toppen van de Alpen aan te zien komen. Toch leuk zo’n raamplaats.
Een stewardes komt langs met een paar papieren. And the winner is….. ME
En de prijs : een enqueteformulier met een lading vragen. Nou ja, het houd me in ieder geval wakker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 236323

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: