Naar, door Palermo en auto inleveren - Reisverslag uit Palermo, Italië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Naar, door Palermo en auto inleveren - Reisverslag uit Palermo, Italië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Naar, door Palermo en auto inleveren

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

23 Maart 2012 | Italië, Palermo

Langs de kustweg gaat het rustig door diverse dorpjes tot Céfalu, daar zetten we de auto neer om naar een kasteel op de top van een rots te wandelen. Het is een leuk plaatsje. De kustplaatsjes zien er een stuk vriendelijker uit, dan die grauwe stadjes in de bergen.
De beschreven wandeling begint bij de kathedraal, die er van binnen en van buiten niet zo mooi uitziet. Maar als we er later van boven op kijken imponeert hij wel.
Door het stadje gaat het naar de trap die ons een stuk omhoog brengt. De rest gaat over geitenpaadjes met rotsen en kiezels, tot we over de kasteelmuur naar de mooie oranje daken van de stad 250 meter onder ons kijken. Zelfs vroeg in het jaar is het zweten geblazen, maar de moeite waard. Onderweg stuiten we op een ticket office, waar een man opschrijft waar we vandaan komen. Een kaartje hoeven we pas volgende maand te kopen. Bovenop de rots zijn wat opgravingen van vroegere bewoning te zien, van het kasteel is niet veel over. Maar die uitzichten steeds zijn geweldig. We lopen een rondje en dan is het lastig de terugweg te vinden. We worden nog even afgeleid door langharige schapen met spitse koppen, maar dan komen we toch op het juiste pad.
Een koffie op het piazza del Duomo, zodat we bij de free Wifi nog even een hotel in Palermo kunnen regelen. Hiep hiep voor de moderne middelen.

Verder over de kustweg, dat gaat goed als je hem hebt teruggevonden. Tot Termini Imerese, waar de weg naar Palermo vastloopt in steeds smallere, steilere weggetjes.
Sorry Yvonne, ik ga NU naar de autostrada, als ik hem tenminste kan vinden. De kustweg is termini.

Na wat geknoei en geheen en weer zitten we dan toch op de autostrada naar Palermo. Alwaar de autostrada stopt en de 2-baans weg ineens breed genoeg lijkt voor 4 auto's. Ik blijf netjes in mijn baantje en hoop dat de anderen ons geen deukje gaan bezorgen zo vlak voor het eind. Opschieten is er niet bij met om de 200 meter een stoplicht, maar ook hieraan komt een eind, zodat we ongeschonden, de auto volgetankt bij de verhuurder op het vliegveld kunnen inleveren.

Bus terug naar de stad en lopend over de via Roma, de hoofdader van de stad naar hotel Moderna. Later dan verwacht, dus meer dan lekker eten met een karaf prima wijn zit er niet in.

• 25 Maart 2012 - 16:14

Simone R:

Gelukkig is het bij ons ook mooi weer,anders werden wij dubbel jaloers. Groetjes

• 25 Maart 2012 - 18:50

Nanda :

Zelfs heel erg mooi weer.
    Tuin gesnoeid, we verwachten hier een uitbarsting van lente plezier.

• 25 Maart 2012 - 19:58

Conny:

lekker warme lente? Geniet ervan

• 26 Maart 2012 - 05:36

Ammelieke:

was je pizza/pasta lekker??? mijn wijn was niet zuur, heb hem toch nog maar even laten staan..... mooie foto's weer. in een zonnig Nederland tuf ik zo naar mijn werk x

• 26 Maart 2012 - 09:10

Astrid:

Hey Conny en Yvonne weer genoten van de verhalen maar hoevaak heb je zitten grrr ketelen met al die gesloten wegen. en wat een apart gezicht op de etna. oranje grijze sneeuw maar er ligt nog genoeg zo te zien. veel plezier nog

• 26 Maart 2012 - 12:29

Yvonne:

Zo te zien ben je weer bij met je blog. Vorige week de eerste tempel en nu alweer aan het werk. Was pas zondag thuis. Door technische problemen vertraging en vlucht in Milaan gemist. Geniet er nog van.