skiëen maar niet te lang - Reisverslag uit Söll, Oostenrijk van Conny Verdult - WaarBenJij.nu skiëen maar niet te lang - Reisverslag uit Söll, Oostenrijk van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

skiëen maar niet te lang

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

29 Januari 2012 | Oostenrijk, Söll

Jammer, we skiëen in de wolken. Soms trekt het even wat op, daarom beginnen we met de 46, een korte blauwe, waar het zicht redelijk is. We doen hem 3x en het gaat goed. Op naar de Stöckl, een 4-stoeltjes lift. Wat is het lekker rustig. Aan de rand is een wedstrijd bezig, waarschijnlijk de plaatselijke skiclub en wat gaat het hard in de slalom. Tussendoor doen er groepjes beginnelingen ook een paar poortjes. Dan stuift er weer eentje langs, als dat maar goed gaat.
Ook deze rode piste gaat prima. we houden rechts aan, op weg naar koffie, thee en een blik op de kaart.
We besluiten de dalafdaling via het bospad te nemen.Lekker lang en wat is ie mooi. Hup weer omhoog naar Hochsöll, dan de 46 omhoog, zo een enorme wolk in. We nemen de lange, mooie 43c, ook grotendeels bospad. Om te beginnen zonder zicht, maar dat wordt gelukkig snel beter. De beentjes worden een beetje beverig. Tijd voor een broodje blijkt, want daarna gaat het weer prima. Onder de lift naar de Hohe Salve staan een paar bankjes, die goed dienst kunnen doen voor een picnic.

Na de lunch dalen we weer via het bospad af met enkele fotostops. Beetje vaart houden om de vlakke beginnerspiste over te steken en bij de loipe uit te komen, die volgens een Engelse vrouw via het zwembad naar een weg naar ons hotel leidt. Helaas ligt daar nu geen sneeuw meer en moet je dat stuk lopen. Mooi niet, we steken de tiefschnee vlakte over naar een andere loipe en komen precies goed uit bij het laatste smalle paadje naar het hotel. Toppie.
En omdat de bus 's morgens om 9 uur naast het hotel vertrekt, konden we het ons niet beter wensen.
Zijn jullie nu al klaar met skiëen vraagt de hotelière. Ja, rustig beginnen en nu naar de sauna. Die ons verwachtings patroon overtreft. Lekker licht en ruim. Prima vertoeven. Warm worden in de sauna, afkoelen in de sneeuw. In handdoek gehuld, want ze kijken van de straat zo de tuin in.
Dobberen in de jacuzzi, die iets warmer en wilder had gemogen. Beetje lezen met een warme stenen bank onder de billen en van 2 tot 1/2 5 komt niemand ons storen.
De infrarood sauna is wat lastig in te stellen.
Met knop en schakelaar moet hij op temperatuur worden gebracht. De 15 minuten wachttijd brengen we door in de jacuzzi, maar voor je het weet ben je te laat en is hij weer aan het afkoelen.

geskied: 13 km
hoogtemeters: 1889
duur: 3 1/2 uur
liftkilometers: 7 km
aantal liften: 7

• 15 Februari 2012 - 21:38

Marijke:

Ha, ik kom weer in de sfeer, was het alweer een beetje kwijt vanwege de 4 tochten op natuurijs die ik vorige week heb gedaan. Ik voelde me van de ene wintersport in de andere rollen, super.

• 16 Februari 2012 - 15:20

Agnes:

Het klinkt allemaal wel errug lekker.