Terug van een paar heerlijke dagen in de jungle - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Terug van een paar heerlijke dagen in de jungle - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Terug van een paar heerlijke dagen in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Conny

14 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Afrekenen bij Alberga.
Niet te doen als je een afspraak hebt. Om 2 nachten, 1 ontbijt en 2 bier af de rekenen, heeft de dame van de ochtenddienst 25 minuten nodig. IK ben gestopt suggesties te doen om de zaken te bespoedigen, want daar werd ze alleen maar zenuwachtig van.
Om 10 voor 8 kon ik de fiets pakken om met een omweg langs 'n pinautomaat naar Zus en Zo te fietsen, alwaar ik de fiets moest inleveren en om 8 uur geacht werd klaar te staan voor mijn trip naar de Raleighvallen en Voltzberg.
In het busje dat me komt ophalen zitten 6 mensen; Ronny, chauffeur en gids, Kenneth de kok, Peter en Monique, Ans en Yacintha, 2 zussen.
de stemming zit er al goed en dat zal de komende dagen zo bljven.
3 Van de 4 zijn hier geboren. De zussen komen hier elke 2 jaar en Peter maakt met zijn vrouw na vele jaren een trip down memory lane.
Na Zanderij, waar we de laatstel (alcoholische) boodschappen kunnen doen houdt het asfalt op en rijden we over een roodgekleurde halfverharde zandweg. Afwisselend glad, hard, wasbord, kuilen en rul zand. Ronny moet z'n aandacht er goed bij houden. Links en rechts savanne landschap met spierwit zand en struiken en bomen tot Witagron, Waar we een na een heerlijke lunch in de korjaal kunnen stappen bij Mickey,voor een 3 uur durende tocht over de Coppename rivier naar Fungu eiland.
Het is inmiddels 5 uur geweest , dus hangmatten ophangen in het hoge, houten gebouw waar geen spijker aan te pas is gekomen, zwempak aan en heerlijk dobberen in de sula. Aangestaard en in de gaten gehouden door vele grijskop gieren.

• 14 Maart 2014 - 07:34

Ammelieke:

goedemorgen
    Ik wordt weer blij wakker met een mooi verhaal van jou. Je schrijft beeldend genoeg om mij het gevoel te geven een beetje met je mee te mogen reizen. Ik ga weer aan het werk en jij???? Je houdt de gieren op afstand. Groetjes

• 14 Maart 2014 - 09:59

Stan:

Dag Con,
    Ik sluit me geheel aan bij Ammelieke (behalve dat ik niet naar m'n werk hoef; hoe heerlijk is het gepensioneerd zijn...).
    Leuk, je had dus een soort vakantie in je vakantie
    En ja, "2 nachten, 1 ontbijt en 2 bier afrekenen" IS ook moeilijk: dat lijkt 1 ontbijt te weinig. Kom daar maar eens uit als medewerker bij Alberga...
    Groet,
    Stan