20 maart Oeps, lelijke illegaal die ik ben. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 20 maart Oeps, lelijke illegaal die ik ben. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

20 maart Oeps, lelijke illegaal die ik ben.

Blijf op de hoogte en volg Conny

21 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo


Zoals ik mezelf heb beloofd, ben ik rustig aan de dag begonnen. Tot ik in mijn paspoort lees dat mijn inreis visum geldig is tot 16 maart. Loop ik toch al een paar dagen rond met een ongeldig document. Ik wist natuurlijk best dat ik hem moest verlengen, maar de tijd is omgevlogen en ik ben het domweg vergeten. In de benen en lopen naar de vreemdelingen dienst. Dat blijkt een stuk verder dan gedacht. Na 2,5 uur arriveer ik bij het ministerie van openbare werken, om te horen dat ik naar een ander gebouw moet. HELP NEE TOCH? Opluchting, het is om de hoek. Maar daar hangt een aankondiging dat de loketdienst donderdag 20 maart gesloten is en of we daar maar even rekening mee willen houden.
De moed zakt me nu toch bijna in de schoenen, morgen terugkomen? Gelukkig loop ik nog even door en open een soort achterdeur. Bingo, er zijn 21 wachtenden voor me, maar paspoort en ticket inleveren en het komt gewoon voor elkaar. Zonder moppers dat ik te laat ben.

Dan kan nu het shoppen beginnen in de Hermitage Mall, waar ik beloofd heb langs te komen bij de Italiaanse ijs zaak. Ja, die gaat pas om 4 uur open, daar ga ik niet een paar uur op wachten.
Bij de boekwinkel zijn de boeken die ik koop geprijsd in euro's en betaal ik in SRD. Waarom? De boeken komen uit Nederland. oké dan kan ik ze misschien beter thuis kopen. Nee mevrouw daar worden ze niet verkocht. En inderdaad heb ik de titels al eerder gezocht, rare wereld toch.
Ik neem de bus terug naar het centrum, dool nog even door de winkelstraten, maar kom niet verder dan de aanschaf van een paar batterijen en een paar uur foto's plaatsen op mijn blog.
Ik sluit de dag af aan de Suriname rivier, op het terras van Broki met een Parbo en een roti.

  • 21 Maart 2014 - 12:31

    Simone R:

    Wilders had je al lang het land uitgezet. Gelukkig had je het nog op tijd door anders misschien problemen op het vliegveld.

  • 21 Maart 2014 - 13:15

    Wilmaligthart:

    Lieve Conny, Wat heb je nog ontzettend veel leuke avonturen beleefd na ons afscheid In Albina. Ik vind je een heel stoere vrouw ! Vorige week vrijdag kwam ik onverwacht Helena tegen bij een theatervoorstelling over Elisabeh Samson in de Amsterdamse Schouwburg. Leuk weerzien , beiden hadden we nog veel heimwee naar Su, waar je nu nog lekker zit!
    Ben je nog bij Harold gaan logeren, of wil je dat nog? Ik heb hem over je verteld, zijn adres is Gabrielastraat 22, Kasabo holo in Cupido. Het is een mooie plek, heerlijk eten en hij heeft een kleine plantage bij KWATTA waar ie je graag mee naartoe neemt:-) Ik begreep dat je momenteel aan het shoppen bent in Paramaribo, ik heb een verzoekje. Vlak voor mijn vertrek had ik NIKE gympen laten wegzetten toen ik ze wilde ophalen, was de winkel al gesloten;( Ik zou het super tof vinden als jij ze zou kunnen ophalen! Deze Nikes zijn FEL PAARS met FLUOR GROENE veters, MAAT 39 en ze kosten 80 srd!! De winkel zit op de Heiligenweg een paar winkels RECHTS naast WING WAH de GOUDSMID. De naam van de winkel weet ik jammergenoeg niet meer. Maar 't is de enige winkel waar ze achterin sportschoenen verkopen. Ik weet zeker dat ze de Bakra die PAARSE NIKES met FLUORGROENE Veters reserveerde, nog wel zullen herinneren ;-)
    Kijk maar , ik wens je nog een hele fijne tijd geniet ervan want het is hier koud en regen. En ik zie je sowieso als je weer terug bent! Brasa , Wilma

  • 21 Maart 2014 - 14:23

    Stan:

    Hè, fijn dat je weer legaal bent. Dat lucht toch op!

  • 21 Maart 2014 - 18:39

    Marijke:

    Gelukkig doen ze daar niet zo moeilijk over een papiertje status. In Nederland is de pleuris uitgebroken. Wil ders heeft gezegd ervoor te gaan zorgen dat er minder Marokkanen in Nederland zijn. Een domme groep pvv stemmers juichte mee. Stom gedoe. Hoe durft hij. Ook wij hebben Nederlands/Marokkaanse neefjes. Afblijven. Nou ja, misschien komt er wat goeds uit de collectieve boosheid voort.

  • 22 Maart 2014 - 10:06

    Helena Perez:

    Ach, wat een goed afsluiting, BROKI aan de rivier,Parbobier, fijne herinnering aan afsluiting van ons uitje met de dolfijnen ,entering door bootsman en crew!

  • 22 Maart 2014 - 21:21

    Irene:

    En had je niet een beetje déjà-vu gevoel zo met een iets te krap visum? Het komt mij bekend voor op de één of andere manier ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 234929

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: