Easyriding naar Bao Loc - Reisverslag uit Bảo Lộc, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Easyriding naar Bao Loc - Reisverslag uit Bảo Lộc, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Easyriding naar Bao Loc

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

29 Oktober 2012 | Vietnam, Bảo Lộc

Ik heb gisteren een uur buiten de tijd geleefd. Dat merk je natuurlijk niet als je geen bussen of vliegtuigen moet halen, maar vanmorgen was het een beetje slordig toen Binh om 8 uur voor de deur stond en mijn kamer nog in totale chaos verkeerde. Het was 7 uur volgens mijn klok.
Ik ben blij dat Simone gisteren de wintertijd heeft genoemd, anders had ik er niets van begrepen. Stomme zelfdenkende apparaten.

We vertrekken dus iets later dan gepland naar de witte zandduinen.
Jammer van al die quadbike- en voetsporen, ik zie de zandduinen liever glad, maar dan moet je vroeger zijn.
De daders van de trippelspoortjes, vliegen als ze betrapt worden op sporen maken direkt weg.

Even later is er een watermeloenen transactie gaande. Stoppen, afstappen en een paar meloentjes scoren. Stukken kleiner en smakelijker dan bij ons en veel goedkoper, ze kosten niets. De vrouw in het gezelschap is de schoonmoeder van Binh.

Volgende stop, een zandhagedissen farm. Ze zijn vrij groot en rennen rond in een grote ruimte, afgezet met asbest platen, die ongeveer 60 cm. in de grond staan, anders graven ze zich er mooi onderdoor. Ze worden gehouden als delicatesse voor de BBQ.
De goede weg ligt als een grijs lint tussen de velden en bomen. Men verbouwt hier van alles.

We stoppen waar een groepje biggetjes van wat plasjes staan te drinken. Lunchtijd in Gia Bac, een dorp van de Ko Ho, een van de minderheidsgroeperingen van Vietnam.
De mensen leven van het verbouwen van Tapioca, voedermais, koffie e.d. Ze leven graag vrij in de jungle en gaan er ook heen om voedsel te zoeken, bladeren, bambooscheuten.
De mensen hier zijn arm, maar hebben geen honger.

De weg kronkelt zich verder door de jungle. Af en toe mag ik een stukje lopen, omdat de motor moet afkoelen, maar het is geen straf. Het is prachtig en zo rustig dat ik de vogels kan horen. In de diepte zie ik vele koffieplantages en andere groeisels die men op de markt kan verkopen. De jungle maakt plaats voor een groene thee plantage, waar Binh me het verloop van het groeiproces uitlegt.
Om 5 uur zijn we bij ons hotel in Bao Loc.

• 29 Oktober 2012 - 17:13

Emilie:

Je hebt je vandaag weer prima vermaakt lees ik. Mooi, ik ook met al jouw
    reisverslagen. Ik heb dus uren achter de pc gezeten. Bedankt, ;).

• 29 Oktober 2012 - 17:17

Marijke:

Haha, en ik had de klok gisterennacht de verkeerde kant op gezet, kwam ik achter toen het om negen uur in de ochtend nog donker was.
    Maar gelukkig lagen onze afspraken wat later, en stonden we niet voor schut, maar ja nu weet nog iedereen dit dit leest het. Jammer dan.
    Bah, half vijf was het al duister vandaag, de regen doet daar ook geen goed aan.
    Maar niet klagen want de afgelopen dagen was het heerlijk helder, zonnig en uit de wind aangenaam weer om te wandelen of op een terrasje te zitten. Doei

• 29 Oktober 2012 - 17:25

Conny Verdult:

Sorry Emilie, en ook meteen op verschillende verslagen gereageerd zie ik, dus nu mag ik ze terug lezen.
    Je had er ook een paar over mogen slaan hoor, ik ga je later niet overhoren.
    Hé zus doet jouw telefoon dat niet vanzelf dan? Wij hadden vanddag erg mazzel met de regen. Zagen dreigende luchten voor ons, maar de regen was al gevallen toen wij er kwamen. En voor het eten regende het, maar toen wij op zoek gingen was het ook weer over. Bofkonten.

• 29 Oktober 2012 - 17:33

Irene:

Mooie foto's! Ik ben nog steeds jaloers ... al drie dagen gewerkt (nog drie te gaan) en t weer is hier een soort van hopeloos, eerst bar koud en nu drijfnat. :-( Veel plezier nog.

Agnes:

Hoi Con, tussen alle verjaardagen door weer met veel plezier je verslagen gelezen en je foto's bekeken. Je krijgt de groeten van de kinderen en we hebben een extra stukje taart op je gegeten:).

• 29 Oktober 2012 - 22:07

Ammelieke:

hoi Conny, ja die klok.... er zijn mensen (agnes) zo door de tijd in de war gebracht dat ze ook wel 5 keer je verslagen lezen en een verjaardagen plus taarten dat ze heeft... hier is het nat en koud...maar ook een paar dagen heerlijk weer gehad. geniet van je verslagen

• 03 November 2012 - 14:41

Conny Verdult:

verslag posten lukt nog steeds niet. Alles gaat goed.
    groetjes

• 03 November 2012 - 14:41

Conny Verdult:

verslag posten lukt nog steeds niet. Alles gaat goed.
    groetjes