Mierenleed en ander gedoe - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Mierenleed en ander gedoe - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Mierenleed en ander gedoe

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

28 Oktober 2012 | Vietnam, Mui Ne

Een leger kleine rode miertjes marcheert dag en nacht mijn kamer in en uit. Ze vullen alle randjes en lopen zelfs zo nu en dan over mijn beeldscherm. Dat overleven ze natuurlijk niet. Ik ben geen boeddhist en plet ze onder mijn vingers. Onvermoeibaar loopt dat zonder rusten door, tenzij ze ook ploegendiensten kennen.
Voor vertrek alles héél goed uitkloppen. Geen extra bagage, ik heb al genoeg en waar ik heenga hebben ze ongetwijfeld hun eigen beesten bende.

Marijke, Irene, Jolene en Gerrie, zie reactie 2 dagen geleden.

Ik doe iets niet goed. Al tweeënhalve dag in deze badplaats en nog niet dieper dan de kuiten in zee geweest en lekker liggen lezen in een strandstoel is er ook nog niet van gekomen. Dat zal niet meer lukken, het is inmiddels donker buiten en ik vertrek morgen om 8 uur.
Er is ook altijd teveel te zien en te doen.

Vandaag 40 of 45 km. gereden naar de Ta Cu berg, waar een liggende Boeddha van 49 m. lengte een belangrijke reden is voor een bezoek.
Mijn gastheer heeft de route uitgetekend en River roept uit dat het te ver en te gevaarlijk is. 30 km. gaat over Highway 1A. Die is natuurlijk bang dat ie morgen geen klant meer heeft.
De tekening was duidelijk, het verkeer in Phan Thiet een beetje druk, maar ik heb zonder verdwalen de pagode in Ta Cu bereikt. Een totaalticket gekocht, wat inhield dat ik niet alleen met de kabelbaan op en neer mag, maar ook met een trammetje naar de kabelbaan.
Het is warm, dus ik ga mooi zitten. Een jongeman wordt weggestuurd als hij in wil stappen, maar bij een volgend groepje wordt het duidelijk. De trammetjes machinist neemt alleen vrouwen en kinderen mee.
De kabelbaan sleept ons omhoog, maar over de top ook weer naar beneden. Waar is dat nou voor nodig, dat moeten we zo allemaal weer klimmen. Maar pelgrimeren vereist pijn lijden, Dus er dienen nog drie enorme trappen beklommen te worden, met na elke trap een beloning in de vorm van een tempel, of enkele beelden.
Er worden wat spullen verkocht, maar het haalt bij lange na niet de hoeveelheden in India. En in plaats van verkoop stalletjes langs de trappen, zitten er groepjes mensen te picknicken.
Het Boeddha beeld is indrukwekkend en zeker alle inspanning waard.

Op de terugweg ontrafel ik het geheim van de enorme velden met treurcactussen, die ik op de heenweg vanuit de bus zag.
Het is de leverancier van Dragon fruit. stalletjes vol van deze roze vruchten staan er langs de snelweg.

Ik heb nog even tijd af te buigen naar een katholieke kerk, maar daar is een mis bezig. De kerk zit zo vol, dat er mensen buiten zitten. Het is dat er een kruis op het dak staat, maar het gebouw heeft een lichte pagode vorm en draken langs de trap.

Het is veel drukker op de weg dan vanmorgen, maar ik ben blij dat ik op 's Heren wegen, of hier misschien die van Boeddha mag brommen en gewoon aan de kant kan stoppen als ik iets te onderzoeken of fotograferen zie.

Dat doe ik dus ook nog even bij de drie Cham torens die hier staan. Een groep vrouwen zit feestelijk te picknicken en ze nodigen me uit met hen te eten. Leuk dames, maar helaas ben ik vegetariër en ik zie erg veel vlees liggen. Bedankt, maar nee bedankt. Jammer.

De brommer staat nu veilig op het pad, mijn stukje voor vandaag is al geschreven, dus nu een plekje zoeken voor een goed diner, want veel fatsoenlijks heb ik vandaag nog niet op.


  • 28 Oktober 2012 - 16:05

    Irene:

    Stoer hoor op de brommer! Heb je een foto van de treurcactussen, ik kan me er alles bij voorstellen, goed woord!
    Eet smakelijk.

  • 28 Oktober 2012 - 17:54

    Helma Van Oosterhout:

    zo ben je toch niet alleen en je kan je er ook op uitleven je doet ermee wat jij wil het is mieren vermaak groetjes hoor Evi

  • 28 Oktober 2012 - 21:27

    Marijke:

    Hoi snelheidsduivel, heb je wel remmen en een helm?? ;))
    Ik heb je reacties gelezen. Hihi dat kiekeboe kind, ik dacht het al wel maar twijfelde toch.
    Zus Lia en Ank waren de hele dag hier. Erg gezellig. Nu lekker moe en lui op de bank ," boer zoekt vrouw kijken.
    Groetjes

  • 29 Oktober 2012 - 16:22

    Emilie:

    Zoals beloofd heb ik alles weer gelezen. Het zijn pracht verhalen én foto's. Jammer dat Irene niet verder mee kon reizen, maar jullie hebben je avonturen wel beleefd. Alleen ga je het natuurlijk ook redden en wij reizen met je mee!! ;) Gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 236253

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: