naar Mui Né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu naar Mui Né - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

naar Mui Né

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

26 Oktober 2012 | Vietnam, Mui Ne

Volgens het meisje dat mij gisteren mijn ticket verkocht moet ik om 07.00 uur aanwezig zijn op Dé Tam voor mijn bus naar Mui Në van 08.00 uur. Dat is eerder gebeurt, dus niet vreemd.
Zonder ontbijt de deur uit, dat wordt vanaf 7 uur geserveerd en mooi op tijd op kantoor van de Futa (busonderneming). De man bij wie ik navraag doe en mijn kaartje laat zien, kijkt me aan alsof ik niet goed wijs ben. "Die gaat pas om 8 uur,u bent veel te vroeg" Voor de zekerheid nog maar iemand vragen, maar nee hoor, kwart voor 8 komt ie pas. Mooi Bagage droppen en terug naar het hostel voor een knapperig broodje met omelet en een kop koffie.
Deze reis mag ik op de voorste rij zitten, dus naast Irene moet ik ook een eventueel kiekeboekind (steevast aanwezig in de grote bussen)l missen. Dus kijk ik een aflevering van Silent Witness tijdens het eerste saaie stuk naar Hoa Dien.
Het is snel duidelijk waarom de rit van 200 km 6,5 uur moet duren. De eerste 3 ervan zitten we in de file.
De bebouwing maakt pas na een uur of 3 a 4 plaats voor groen en niet lage bergen.
In Mui Né, dat uit één lange straat bestaat laat ik me afzetten bij nr. 106, hier zit volgens de Lonely Planet een aardig guesthouse. "nee, sorry we zijn geen guesthouse meer, andere eigenaar."
Natuurlijk is er als uit het niets een man op brommer verschenen, met een hele stapel visitekaartjes. Hij weet wel een paar hotels een paar kilometer verderop. "Weet u wat? ik ga eerst even aan de overkant kijken, daar zie ik een nieuw uitziend huis dat zich aanbied als Nha Nghi ( ofwel guesthouse). Het is perfect, grote kamer op de begane grond, schoon en maar $ 10,- een kopie voor deze plaats.
Om 3 uur loop ik op het smalle strand. Er is veel te zien, vissers in alle stadia van hun werkzaamheden. Ik loop 1 1/2 uur tot het vissersdorp en keer dan langs de weg terug, waar het ook niet persé saai is. Bij een Indiaas restaurant laat ik me binnenlokken, nadat ik alle zaken met superverse, nog levende vissen heb afgewezen.
Als het goed is staat er morgen om 8 uur een brommertje oid klaar, waarmee ik de omgeving kan gaan verkennen.

  • 26 Oktober 2012 - 17:52

    Irene:

    Eindelijk die mandjesboten, ga er gerust in! Geweldig die met helm, zo herkenbaar ... En dat kiekboekind was van mij weet je nog?

  • 26 Oktober 2012 - 18:54

    Conny Verdult:

    ja maar dan hoef je ze nog niet mee te nemen

  • 26 Oktober 2012 - 19:12

    Marijke:

    Wat is een kiekeboekind?

  • 26 Oktober 2012 - 20:13

    Ammelieke:

    weer een leuk verhaal...kiekeboe..........

  • 26 Oktober 2012 - 20:53

    Gerrie:

    Zo Con, de helft zit er op, de tweede helft van je reis ga je in je uppier verder, weer even wennen he? Maar de thuisblijvers volgen je op de voet, dat wetende voel je je misschien niet zoooo alleen. Het alleenreizen is voor jou natuurlijk gesneden koek, maar toch, dat biertje met z'n tweeen.... .

  • 26 Oktober 2012 - 21:25

    Jolene:

    Ah morgen naar de rode vallei en de zandduinen?:)
    Oh en nog koeien op het strand voorbij zien komen en ben je Piet nog tegengekomen?

  • 27 Oktober 2012 - 15:04

    Coonny:

    Hoi Marijke een kiekeboekind is een kind dat in de bus rond kijkt, een blanke ziet lachen en zwaaien en daarop reageert. Bij het wegduiken en weer terugkomen van achter de bank, is het spel duidelijk, dat is namelijk over de hele wereld hetzelfde. KIEKEBOE.
    Ik speel een tijdje mee en ga dan iets anders doen, maar Irene kan het uren volhouden. Dus eigenlijk wordt in elke bus een kiekeboekind geplaatst om Irene, die de term verzonnen heeft bezig te houden.

  • 27 Oktober 2012 - 15:29

    Conny:

    Ja Gerrie, met z'n 2-en smaakt het biertje beter, dus drink ik er gewoon wat minder. Wat dan weer wel goed voor me is.
    Jolene, vandaag wat zandduinen bekeken en door een rode droge rivierbedding gelopen. Maar wie is Piet? Woont die hier?
    Het alleen reizen gaat natuurlijk ook weer prima, vooral omdat ik gewoon hele andere dingen doe, Zo lijkt het een heel andere reis.
    En voor de komende dagen heb ik samen met River, de baas van de Easy Riders hier een geweldige trip gepland door het binnenland, met wat overnachtingen in Nationale parken. Het is een beetje prijzig, maar ik ga er ongetwijfeld erg blij van worden. We doen alle steden die ze normaal bezoeken niet, daar ben ik al geweest en eindigen aardig noordelijk bij een paar grotten die ik nog wil zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 235036

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: