Naar Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Naar Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Naar Ho Chi Minh City

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

17 Oktober 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gisteren middag na alle commotie en met stramme benen nog even een bezoek gebracht aan het gekke huis. Een must in Dalat. Wie verzint het en sterker nog wie mocht het bouwen toen. Die moet sterke connecties hebben gehad.
Het is nog een tikkeltje vreemder dan enkele gebouwen van Gaudi in Barcelona. Dus beslist de moeite van het bezoek waard, ondanks alweer geklauter, maar nu op de vele trappen.
En een goedkoop ticket geboekt voor een toeristenbus, die ons vandaag in 7 uur naar Saigon gaat brengen.

Na Vietnamese wentelteefjes met Franse invloeden bestellen we zonder nadenken nog een bak koffie. Hoe laat is het eigenlijk? Oeps. dom we moeten weg. Hotel betalen, spullen ophalen en naar de plek waar we worden opgehaald.

Goedkope toeristenbus? Super de luxe touringcar met uitsluitend Vietnamese passagiers/toeristen.
De weg is overwegend goed, met natuurlijk hier en daar een stukje hobbelpiste. We zien een strak geasfalteerde weg aankomen als we bij een to poortje stilstaan. Maar nee, die ga je toch niet gebruiken, die willen we mooi houden, afslaan met die handel.

Getuige de vele grote beelden van Maria op de balkons, rijden we door Katholiek gebied. Ook passeren we zoveel kerken, soms echt om de 500 meter dat je je afvraagt hoe ze die ooit gevuld krijgen.
Er staan kasten van huizen.

Na Bien Doa, een industriële stad wordt de omgeving troostelozer. Je zal er wonen .Honderden meters van "winkels" met graafmachines, walsen, kranen, happers, ook leuke in lila. Ter afgewisselling hier en daar een karaoke tent, bouwmarkt, een showroom met ingepakte auto's en dan weer honderden meters graafmachines enzovoort. en dan weer honderden meters met kranen enzovoort.

Als we Saigon naderen belanden we in een file en krijgen we 1 1/2 uur extra reis voor ons geld. Wie wil dat nou niet?
Totaal per ongeluk eindigt de busreis in de wijk waar we een hotel willen zoeken, kan het mooier.
Binnen 10 minuten na aankomst staan de spullen in een leuke nieuwe hotelkamer en zitten wij aan de overkant in het park met een biertje in de hand te kijken naar alle sportieve activiteiten. We doen zelfs nog even mee met aerobics.

• 18 Oktober 2012 - 19:27

Ria:

Hoi Conny, net de laatste verslagen gelezen , wat een belevenissen allemaal, dapper hoor !
    Ik denk dat mijn komende dagen niet zo spectaculair zullen worden , ik ga 10 dagen naar Frankrijk , ook leuk hoor. En heb bij terugkomst dan weer een hoop verhalen van je tegoed. Groetjes , Ria