Fietstocht naar nergens - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Fietstocht naar nergens - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Fietstocht naar nergens

Blijf op de hoogte en volg Conny

13 Oktober 2015 | Indonesië, Ubud

Verhuist naar een homestay met fietsverhuur. We hebben een leuk tochtje uitgezet langs 3 tempels, een olifantengrot en rijstterrassen.
Maar, de stad nog niet uit of we gaan faliekant fout. Linksaf waar we denken rechtdoor te rijden. Gevolg, tweeëneenhalf uur de verkeerde kant op fietsen, en alles omhoog. Zwaar, heet en niet te doen. Gelukkig vinden we zo nu en dan een reden om even te stoppen. Een werkplaats waar mooie Buddhabeelden worden gemaakt, een andere met prachtige, kleurige meubels. Een zoektocht naar drinken en eten, aangezien bij ons beiden alle energie was opgebruikt.
We komen terecht in een warung die er niet uitziet, maar het eten is verrukkelijk.  Ik vraag hoe ver het nog is naar Pejeng, maar niemand schijnt het te weten.
Als ik na een tijdje klimmen een reden zoek om te stoppen, gebeurt daar bij een tempel weer van alles. Ik ga vragen of we naar binnen mogen. En ja hoor, als blijkt dat we een sarong bij hebben, mag het niet alleen, iedereen lijkt het ook nog erg leuk te vinden dat we er zijn.
Op diverse plaatsen hebben vrouwen gezellige onderonsjes tijdens het maken van de offers, terwijl mannen met van alles en nog wat heen en weer sjouwen en bezig zijn de feesttent op te zetten waar vanavond gedanst wordt ( traditionele dansen).
Hier kunnen ze ons vertellen dat we dus totaal op het verkeerde spoor zitten. We fietsen nog even door voor een paar rijstveldjes en scheuren dan in een kwartiertje  terug naar huis.
Nu hebben we ineens nog wat tijd stuk te slaan. Het paleis is tot nu toe aan onze aandacht ontsnapt, dus dat gaan we goedmaken.  Nou ja, het stukje dat je daar mag zien is dus echt de moeite niet, daar zijn we ook gauw klaar mee. Dan maar snel een leuk terras met uitzicht gezocht voor een biertje. Daar zijn we gelukkig wel heel goed in.

• 15 Oktober 2015 - 06:45

Ammelieke:

Dat een verkeerd ingeslagen weg weer zoveel opbrengt is toch prachtig.

• 15 Oktober 2015 - 09:39

Marijke:

Ja. Verkeerde wegen zijn soms nog niet zo verkeerd.

• 15 Oktober 2015 - 23:22

Ans:

Hoi, geniet van je qualitytime, voor je het weet. ...
    Leuk om te lezen en herkenbaar.
    Pas op de weg en neem gewoon de beste.
    Groetzzzz Ans.