dagje luieren in de Mekong Delta - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu dagje luieren in de Mekong Delta - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

dagje luieren in de Mekong Delta

Door: conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

22 Oktober 2012 | Vietnam, Vĩnh Long

Maandag 22 oktober
Vroeg wakker natuurlijk, ochtendritueel, beetje voorbereidend leeswerk voor volgende week, koffie drinken en wachten tot Irene wakker wordt. Om 08.15 uur kunnen we ontbijten en verder rommelen, tot we om 10.00 uur aan onze rondtocht over het eiland beginnen op de mini-fietsjes.
Natuurlijk blijven we niet op de weg zoals getekend door onze gastvrouw, maar nemen we kleine zijpaadjes en bruggetjes, zodat we menig erf komen oprijden en in plaats van op de weg naar huis uitkomen aan het water bij café Vong, waar we bij een omaatje ijskoffie drinken en zij als extraatje twee papaja’s schoonmaakt. Eigenlijk wilden we warme koffie, maar ik ken wel het Vietnamese woord voor zwarte, maar niet voor warme koffie. Maar ze heeft gelijk, koud is beter voor die zwetende buitenlandse vrouwen. Ze kletst er lekker op los, schenkt het restje koffie bij in onze glazen en voor al dit lekkers bedraagt de rekening € 0,30 .
We rijden terug, nemen hier en daar een fout paadje tussen de papaja- en bananenbomen, maar komen uiteindelijk ergens een iets breder pad tegen. Rechts of links? Een stelletje niet geheel nuchtere mannen wijzen naar rechts, maar dat vertrouwen we niet zomaar, dus vragen aan de vrouw die ze al die alcohol heeft getapt, leert dat het spreekwoord klopt. Ze spreken gewoon de waarheid. Rechts dus naar de ferry, waarvan de gastvrouw het Vietnamese woord heeft opgeschreven.
Eenmaal terug bij de markt, maken we het rondje zoals op papier staat af en zijn eigenlijk binnen no time terug op bekend terrein.
Er hangen 3 nieuwe gasten in de hangmatten. Weg met de rust.
Ze willen gaan fietsen en ik geef ze het kaartje zoals voor ons getekend, maar voor ze op het zadel zitten, breekt er een bui los. Ik kijk het vanuit mijn hangmatje zo eens aan en ineens….. shit mijn was. Gelukkig hangt het onder een klein randje, een van de vrouwen begint net mijn boeltje af te halen. Ik hang het iets dieper onder het afdak.
Ik ga weer in de hangmat liggen en tik zo dit verhaaltje.

• 24 Oktober 2012 - 12:18

Simone Rood:

Hé Conny,
    Wat heb jij toch een slecht leven. Zo in je hangmatje een verhaaltje typen. Doei

• 24 Oktober 2012 - 15:01

Astrid:

Hey Conny

heerlijk alle verhalen te lezen maarre hoe gaat het met de benen op de minifietsjes krijgen jullie niet giga last. Ze zijn neit echt berekend op reuzen haha Als je/jullie maar genieten zo liggend in je hangmatje

• 24 Oktober 2012 - 17:20

Marijke:

Hoi Con,
    Helaas was ik wel online maar niet meer in de buurt van de pc om te chatten.
    Ik kan weer even, kort en voorzichtig op de pc waar ik al je foto,s heb bekeken. Lukt soms wel maar meestal niet zo goed op de smartphone. Ziet er echt zo leuk uit. Wat ben je toch een sportieveling, beetje jaloers ben ik daar nu wel op, maar ja, komt wel goed.
    Heb je al vakantieplannen voor de vroege zomer? Hihji, Mei toch wandelen in Italie he?

Liefs van mij

• 24 Oktober 2012 - 17:46

Hanny:

Haha, had je dus een soort van een wasvrouwtje.

• 29 Oktober 2012 - 16:01

Emilie:

Lijkt op,een gewone dag : beetje fietsen, beetje luieren, de was doen...!