op de motor rond Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu op de motor rond Hué - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

op de motor rond Hué

Door: conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

11 Oktober 2012 | Vietnam, Hué

Vroeg op weer, Mr. Di en maat komen ons om 1/2 9 ophalen om tombes, pagodes, kloosters, Amerikaanse bunkers en een gevangenis te bezoeken in de omgeving van Hué.
Allemaal mooi en interessant.
In een wierookstokjesmakersdorpje probeer ik een paar wierookstokjes te maken, maar ik bak er niks van en zou er geen droge boterham mee kunnen verdienen.
We zouden ook nog kijken hoe ze die conische hoeden maken, maar dat is er bij ingeschoten, w.s. omdat we niets kochten.
Na het bezoek aan het mausoleum van Khai Dinh begint het te regenen. Poncho's aan en als verzopen katten leggen we de laatste bezoekjes af.
De middag is voor de markt en struinen door een oude wijk met pagodes , tempels en kloosters op elke straathoek. Logiisch, want 90 % van de mensen in Hué is Boeddhist, gemeenschapshuizen en hordes mensen. Leuk en afwisselend. Er wordt heel wat gelachen, geroepen en gezwaaid.
Eettentjes, en allemaal willen ze dat we komen eten, een manicure/pedicure zaak tussen de vele kapperswinkels, waarvan enkele achter de schermen ook als massagesalon schijnen te functioneren. 3 Aangeklede witte paspoppen voor een ruimte markeren de “etalage”van een kledingzaak/ kleermaker. Nieuwste business 5 flatscreens aan een lange muur, 5 banken ervoor en TV-on demand is geboren.
Ons sundowner biertje drinken we vandaag op een terras aan het water. Er komt Reggae uit de luidsprekers, niet erg Vietnamees, maar bij ons draait tenslotte ook niet elke kroeg André Hazes of de Toppers. Het maakt dat we ons op vele plekken op de wereld kunnen wanen, met het door de vele regen bruin geworden rivierwater en de jungle aan de overkant. Het bier is lauw, dus de tweede bestellen we bij Bo Dé, een vegetarisch restaurant niet ver van ons hotel.
Net de tas voor morgen ingepakt. De mannen gaan ons morgen naar Hoi Ann rijden, met de nodige stops onderweg. Poncho's overbodig hopen we, voor mooie uitzichten vanaf de wolkenpas.

• 11 Oktober 2012 - 17:54

Leny:

Conny, al ken je me niet..ik geniet!
    van je verslagen en de foto's.

• 11 Oktober 2012 - 19:01

Ria:

Hoi Conny, even de tijd genomen om de laatste verslagen en foto's te lezen/bekijken.
    Het gaat weer super daar volgens mij, ik geniet minstens zoveel , prachtige foto's en leuke verhalen.
    Ga vooral zo door en wees voorzichtig.groetjes , ook van chris en ook aan Irene .

• 12 Oktober 2012 - 18:46

Gerrie:

Hoi Conny, nou de (sterke hihi) verhalen zijn weer geweldig. Zoals we van je gewend zijn, vermaak jij je weer prima.
    Lekker he die regen? Hier ook hoor!
    Have fun en tot mails....groetjes!!