8 mei via Xantos naar Dalaman - Reisverslag uit Dalaman, Turkije van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 8 mei via Xantos naar Dalaman - Reisverslag uit Dalaman, Turkije van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

8 mei via Xantos naar Dalaman

Blijf op de hoogte en volg Conny

08 Mei 2015 | Turkije, Dalaman

De wekker gaat vroeg. We worden met het hotelbusje naar het busstation gebracht, waar we de bagage stallen bij de maatschappij waarmee we straks naar Xantos gaan. Er is markt, daar lopen we dus even overheen, maar op het kleine stukje na waar de keuterboertjes met hun waar staan, vinden we er niet veel aan.
Midden op de markt staat een sarcofaag, waar zeer oneerbiedig de scheerlijnen van enkele marktkramen omheen worden gewonden.
Ook in Xantos is het markt, iets landelijker. Ik vind de schapenweegschaal nogal interessant. Foto's maken geen probleem. Een man wil mijn camera, zodat hij een foto van mij kan maken met een schaap. Hij nodigt ons uit van de plaatselijke delicatesse te komen proeven. We zien hem al in de boom hangen en bedanken beleeft. Geen tijd, we moeten de opgraving gaan bekijken. Tenminste dat deel waar we vorig jaar geen tijd meer voor hadden.
We lopen over een oude Romeinse weg, waarlangs wat stenen en stukjes zuil, de indruk van kolonades moeten geven. Het hoogste deel van de necropolis wordt bevolkt door een flinke groep geiten. Ik wordt als schurkpaal geadopteerd door een van de geiten. Eerst vind ik het nog wel grappig, maar waar ik ga, komt hij achter me aan en hij heeft een paar fikse horens.
Wat is dat met mij? Geen leguaan te bekennen, wordt ik achtervolgd door een geit.
We eindigen in een redelijk luxe hotel, waar we ons bij binnenkomst niet helemaal op ons gemak voelen in ons stoffige wandelkloffie. Als ik dan ook nog eerst een zak vuilnis uit mijn tas moet halen om bij mijn paspoort te komen,.tja. .............
Eenmaal gedouched en verkleed passen we iets beter. Vooral als het restaurant niet meer blijkt te zijn dan een enorme vreetschuur, waar grote groepen gewone mensen hun borden volscheppen.
Morgen vroeg op, zodat we om 8 uur terug naar huis kunnen vliegen.
Voor foto's

• 08 Mei 2015 - 21:46

Marijke:

Hoi ladies,

Extra aan jullie en andere zus en broers gedacht op deze 99e geboortedag van mam.
    Iedere keer dat ik ergens 8 mei hoorde schoot mam weer in mijn gedachten, Jan had het ook, met hem heb ik vandaag de dag met Mats, Elin en buurmeisje doorgebracht. Erg gezellig.
    Het zit er nu echt op voor jullie dus. Slaap lekker en goede reis morgen.

• 09 Mei 2015 - 21:42

Irene:

Geiten ... gezellig! Goede reis, nou ja, misschien zit je nu al gewoon thuis, groetjes van Irene

• 20 Mei 2015 - 21:05

Ans Zonneveld:

Hoi Conny, wat zijn we toch een reislustig volkje. Niks mis mee! Ook jij heb weer wat bijzonders te vertellen met je reis, leuk om je te volgen! Helaas, mijn tippel zit er op maar de plannen zijn nog niet op hoor! groetjes Ans.