24 maart . contrabande of niet - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 24 maart . contrabande of niet - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

24 maart . contrabande of niet

Blijf op de hoogte en volg Conny

24 Maart 2014 | Nederland, Zaandam

willen ..... ., ...... en c. verdult zich bij balie 1 melden?
"O kijk ",denk ik " het is gelukt met vegetarish eten."
Maar nee hoor, drugscontrole, een agent van de drugs afdeling laat zijn penning en kaart zien. "Paspoort en sleutels meenemen en meekomen naar achter". Nu kan ik ook eens zien hoe het er achter de incheckbalies aan toe gaat.
Mijn met beleid ingepakte tas wordt tot op de bodem uitgepakt, daar liggen de gewraakte pakketjes. Mijn nieuw verworven boeken en de map met folders en kaarten. Ik mag weer inpakken, krijg 'm met wat hulp van de ambtenaar weer dicht en moet in een kantoortje vertellen waar ik zoal heb verbleven in Suriname om mijn paspoort terug de krijgen. Gelukkig nemen ze genoegen met de 2 adressen in Paramaribo.
En nog een beetje meer wachten. De bus is om 18.45 uur op Zanderij. De vlucht gaat om 23.20 uur, dus tel uit je winst. Er gaat vanavond 1 vlucht, maar een heleboel mensen zijn uren lang bezig met van alles en nog wat. Er verdwijnen meer mensen naar achter.

Mijn ogen vallen dicht voor we de lucht ingaan. Dutten, slapen, eten en drinken is al wat een mens hoeft te doen iin de lucht en het gaat me goed af.
Op Schiphol worden we opgewacht door een groepje douane ambtenaren met een hond in training. Dan volgt de 100 % controle met vragen, wat je hebt gedaan en waarom, allemaal uiterst vriendelijk, maar wat kost dat een tijd en ondertussen schijnt buiten een lekker zonnetje.
Volgende horde een soort fuik. Met schotten is bagageband 19 geisoleerd, Mijn tas komt snel en dan volgt eer soort slalom om achterlangs naar de aankomsthal te komen. De vele ambtenaren die klaar staan om bagage te doorzoeken zijn niet in mij geinterresseerd, dus in sneltreinvaart kan ik door de haag ophalers laveren om de trein naar huis te nemen.

Daar zit ik nu dus in. Het is allemaal weer voorspoedig gegaan. Geen last van topontmoetingen, kapers en verdwijningen gelukkig. Allemanal weer heel hartelijk bedankt voor juIlie reacties.
Tot de volgende reis of ontmoeting
Groetjes Conny

• 24 Maart 2014 - 14:27

Simone R:

Blij dat je weer heelhuids terug bent met weer reiservaringen rijker. Bedankt voor je mooie verhalen.

• 24 Maart 2014 - 15:36

Marijke:

Zo, jij bent nu om wel zo een beetje thuis. Wij vannacht om half vier. Kon ik nog niet slapen ook. Toch 2 uurtjes geknort. 7 uur douchen en naar mijn werk. Gaat de hele dag goed. Nu besluipt de vrouw met de hamer me af en toe. Welkom terug zus. Tot gauw

• 24 Maart 2014 - 17:31

Ammelieke:

hoi reislustige tante 1 en tante 2, lekker allebei weer in NL . heerlijk weer hier, dus langzaam afkicken. tot snel

• 25 Maart 2014 - 09:42

Irene:

Welkom thuis, nu weer succes met de boeken (en met nieuwe plannen) en tot gauw!

• 29 Maart 2014 - 11:07

Helena:

Hi Conny,je bent bijna alweer 1 weekje thuis, het heeft wel 2 weken geduurd voor ik over was, maar nu gaat het wel weer. Vandaag heel verkouden en door mijn enkel gegaan vorige week. Gelukkig hier en niet daar!Morgen OKURA! Kan ik nog een keer wat fototjes van je krijgen die we gemaakt hebben tijdens ons verblijf?Zulke fijne herinneringen!