14 maart Een dag met een gaatje. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 14 maart Een dag met een gaatje. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

14 maart Een dag met een gaatje.

Blijf op de hoogte en volg Conny

16 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Voor ik naar Domburg kan fietsen, moet ik eerst een half uur strijken. Wat was ik blij gisteravond toen bleek dat mijn was overnight klaar zou zijn. Tot ik vanmorgen mijn tas terugkreeg, met de was er vanuit de droger zo ingepropt. Geen vouwbeweging aan te pas gekomen. not amused en ik kon dan wel vinden dat er best iets van die € 7,5O af kon, daar was de receptioniste het niet mee eens. Dan ben je snel uitgepraat.
Afrekenen, fiets halen en op weg. O help, de stad nog niet uit, loopt de ketting eraf en voor het verwijderen van de kettingkast heb ik een schroevendraaier nodig. Even kijken in het meegekregen plaksetje, natuurlijk zit daar geen klein kruiskopdingetje in.
Een technisch bedrijf, een Chinees jongen, o u wilt een schroevendraaier kopen? Nou eigenlijk niet. Dan maar eens aan de overkant proberen en daar helpt een grote zwarte meneer me uit de brand met gereedschap én hulp. Het is een ingewikkeld geval, maar samen komen we eruit. Handen wassen en peddelen maar.
Na het verlaten van de stad en het passeren van 'n industrie gebiedje wordt de omgeving landelijker en het verkeer rustiger. Het aantal moskeeën en Hindoe tempels die er zijn blijven me verbazen.
De 21 km naar het pleintje van Domburg zijn zo afgelegd. Even rondvragen naar huize Wortel zet me op het verkeerde been. Ik word verkeerd gewezen of begrijp het niet goed. Overnieuw beginnen, doorzetten en steeds weer vragen, brengt me uiteindelijk bij Rudy( gids van de 3 weekse reis) Esther en Shari.
De 2 jarige Shari begint wat verlegen, maar zoals dat gaat met kleintjes, komt ze los en al snel heb ik een boek met Nederlandse kinderliedjes op schoot en wil ze met tante zingen. Als dame op leeftijd ben je hier voor alle kinderen tante en met dat accent klinkt het zo schattig.
Na het bezoek fiets ik naar White Beach,waar ik mijn hangmat in een hutje wil hangen voor de nacht. Ik ben echter de enige en vind dat een beetje tricky. Ik neem een kamer. Rudy haalt me op om naar zijn kostgrondje te rijden. Nou grondje, een hectare is een flinke lap met allerlei eetbare waar. Even naar de supermarkt voor bier en ontbijt, een avond maaltijd bij de warung en ik kan teug naar White beach. Net op tijd om nog even te zwemmen in de Suriname rivier en de avond met een paar afleveringen van breaking bad af te sluiten.

  • 16 Maart 2014 - 03:02

    Linda:

    Klinkt weer fantastisch!
    White beach is een heerlijk relaxte plek, waar ze trouwens super lekkere bakabana met sate saus verkopen. Parbo biertje erbij, wat wil een mens nog meer?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 234828

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: