14 maart Een dag met een gaatje. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 14 maart Een dag met een gaatje. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

14 maart Een dag met een gaatje.

Blijf op de hoogte en volg Conny

16 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Voor ik naar Domburg kan fietsen, moet ik eerst een half uur strijken. Wat was ik blij gisteravond toen bleek dat mijn was overnight klaar zou zijn. Tot ik vanmorgen mijn tas terugkreeg, met de was er vanuit de droger zo ingepropt. Geen vouwbeweging aan te pas gekomen. not amused en ik kon dan wel vinden dat er best iets van die € 7,5O af kon, daar was de receptioniste het niet mee eens. Dan ben je snel uitgepraat.
Afrekenen, fiets halen en op weg. O help, de stad nog niet uit, loopt de ketting eraf en voor het verwijderen van de kettingkast heb ik een schroevendraaier nodig. Even kijken in het meegekregen plaksetje, natuurlijk zit daar geen klein kruiskopdingetje in.
Een technisch bedrijf, een Chinees jongen, o u wilt een schroevendraaier kopen? Nou eigenlijk niet. Dan maar eens aan de overkant proberen en daar helpt een grote zwarte meneer me uit de brand met gereedschap én hulp. Het is een ingewikkeld geval, maar samen komen we eruit. Handen wassen en peddelen maar.
Na het verlaten van de stad en het passeren van 'n industrie gebiedje wordt de omgeving landelijker en het verkeer rustiger. Het aantal moskeeën en Hindoe tempels die er zijn blijven me verbazen.
De 21 km naar het pleintje van Domburg zijn zo afgelegd. Even rondvragen naar huize Wortel zet me op het verkeerde been. Ik word verkeerd gewezen of begrijp het niet goed. Overnieuw beginnen, doorzetten en steeds weer vragen, brengt me uiteindelijk bij Rudy( gids van de 3 weekse reis) Esther en Shari.
De 2 jarige Shari begint wat verlegen, maar zoals dat gaat met kleintjes, komt ze los en al snel heb ik een boek met Nederlandse kinderliedjes op schoot en wil ze met tante zingen. Als dame op leeftijd ben je hier voor alle kinderen tante en met dat accent klinkt het zo schattig.
Na het bezoek fiets ik naar White Beach,waar ik mijn hangmat in een hutje wil hangen voor de nacht. Ik ben echter de enige en vind dat een beetje tricky. Ik neem een kamer. Rudy haalt me op om naar zijn kostgrondje te rijden. Nou grondje, een hectare is een flinke lap met allerlei eetbare waar. Even naar de supermarkt voor bier en ontbijt, een avond maaltijd bij de warung en ik kan teug naar White beach. Net op tijd om nog even te zwemmen in de Suriname rivier en de avond met een paar afleveringen van breaking bad af te sluiten.

• 16 Maart 2014 - 03:02

Linda:

Klinkt weer fantastisch!
    White beach is een heerlijk relaxte plek, waar ze trouwens super lekkere bakabana met sate saus verkopen. Parbo biertje erbij, wat wil een mens nog meer?