14 november elephant breeding center - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 14 november elephant breeding center - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

14 november elephant breeding center

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

15 November 2011 | Nepal, Kathmandu

even tussendoor. Ik heb foto's weggehaald van het begin en gisteren foto's bijgeplaatst van 3 tot 7 novembeen er, van de trekking.

Om half 8 met gids een brits en een deens stel op weg naar het elephant breeding center. 15 minuten met de jeep. Via een brug van boomstammen en zandzakken lopen we naar de overkant van de rivier, langs de kassa, het info center om te lezen hoe het hier allemaal toegaat en op naar de olifantjes.
Maar er staan alleen een paar grotere en eentje die klein is voor zijn leeftijd va 7 jaar, door een nierziekte.
Moeders en kinderen zijn in de jungle om hun diner op te halen.Dus even later komt ter een olifant met een berg gras en een man op zijn rug aangelopen. Een minuut of 5 later komt haar 4,5jaar oude kind aangestapt. Een voor een komen de andere stellen wel samen aan. Net op tijd komt de benjamin, een kleintje van 4 maanden aanzetten.Stel je voor dat we die gemist hadden.
De gids vindt dat we moeten gaan,volgens mij hebben we tijd zat. Terwijl wij weggaan komt een moeder met tweeling binnenlopen, dus hup wij terug.
Over de brug,in de jeep en ja hoor bij het hotel gekomen blijkt dat ik nog een half uur moet wachten voor we naar het busstation vertrekken.
Het is maar een klein stukje naar een ander busstation dan bij aankomst. De jeeps met gasten uit de diversr hotels komen hun gasten afleveren voor de bussen naar Kathmandu,Pockara enz. de bagage gaat op het dak. De bus zal over een half uur vertrekken. Dat geeft mij nog even tijd om te kijken in de winkel met spulletjes van olifanten poep. Een notitieboek is het enige mooie, maar uit ervaring weet ik dat het niet schrijft.
Over dezelfde slechte weg terug naar Mugling en dan de snelweg naar Pockara. stel je er niet teveel van voor ,maar het gaat wel iets sneller. Ik heb een prima plek voorin met plenty ruimte voor mijn benen.Maar hard dat het bankje is....na 5,5 uur heb ik een houten kont of blikken reet, net hoe je het wil noemen.
De lunch om 1 uur komt niets te vroeg. Ik gier van de honger, heb voor 7 uur ontbeten. Maar het is een prima zaak met een heerlijk buffet waar we een half uurtje de tijd voor krijgen.
Om 3 uur aankomst op Pockara tourist busstation.
5 minuten lopen naar Nepal guesthouse,Waar manager en eigenaresse van 88 jaar een werkbespreking hebben. Een prima plek om 3 nachten te blijven. Wandelingetje langs de winkeltjes asn lakeside. Indiase thali en prima rode wijn bij een restaurant vlak bij huis.
o ja en het regent.

• 20 November 2011 - 07:27

Jolene:

Lief die fantjes maar vind mn de foto met de kano's erg mooi:)