zondag 13nov. Chitwan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Conny Verdult - WaarBenJij.nu zondag 13nov. Chitwan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

zondag 13nov. Chitwan

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

15 November 2011 | Nepal, Kathmandu

6.45 uur,de 9 mensen die gisteren zijn aangekomen zitten op het dakterras te ontbijten.Zicht op de rivier en het park aan de overkan Een man sluipt door de bosjes,bukt plotseling en grijpt iets.
Een peddel, zeker geen zin hem mee naar huis te nemen.
Na heel veel oponthoud stappen ee om 8 uur in de kano. 7 toeristen, 2 gidsen en een peddelaar. We zien wat vogels, ogen? Als het geen tak is zou het een krokodil kunnen zijn. Een heerlijk ontspannend tochtje. Na een half uur gaan we in het park aan wal voor onze jungle walk. Na een uitleg wat te doen als we worden aangevallen door olifant, neushoorn of lippenbeer. Tijgers hoeven we niet te vrezen, die zijn te schuw.
Maar van 8 tot 10 is dit deel van de jungle voor de mens. Er lopen zoveel groepjes rond,dat de dieren er met achterlating van pootafdrukken, schuurplekken en uitwerpselen vandoor zijn gegaan.
Wel zien we veel roodkleurige insekten, 2herten, wat ooievaars en een wilde haan. Het is broeierig in het bos. De zon wil maar niet door het grijs breken
Na 2 uur lopen worden we met een kano overgezet naar Tigercamp.
Dan het vreselijke circus van het olifanten baden.Klinkt als iets leuks voor de fantjes, maar is volgens mij alleen leuk voor de toeristen.De olifanten zijn de douche. Hier ben ik snel weg.
Met een cola in een luie stoel kijken wat er gebeurt aan de overkant van de rivier bevalt me beter.Zelfs als er eigenlijk niets gebeurt.
Na de lunch per jeep naar de olifanten die ons door het park gaan dragen. Zeer tegen m'n gevoel in,maar ik doe het toch,het is de enige manier om iets te zien.Lekker consequent niet. In een bakje voor 4 personen neem ik plaats bij 3fransen. Ik zit op een beetje onhandige plek om foto's ye nemen.Re. achter. Na de toer van het instappen zit het helemaal niet ongemakkelijk.Maar je moet proberen al schommelend een foto te nemen, mislukking verzekerd.
Eerst steken we de rivier over om in het park te komen,dan schommelen we door het bos, waar zich hier en daar bambi's verdekt hebben opgesteld.
Verder zien we een ijsvogel, een flinke zonnende krokodil met om zich heen wat eenden living on the edge,meer hertensoorten en 2 badende neushoorns.
De mahoud/drijver is erg oplettend voor de 2 mensen direkt achter hem.Dat daarachter nog mensen zitten die foto's willen maken vergeet hij steeds. De eerste keer denk je "ach",de tweede keer"nou",en de derde keer heb ik geroepen of hij ook met ons rekening wilde houden.Daarna ging het op enkele keren na iets beter.
Helaas voor hem geen fooi van deze dame, maar toen ik het hem zei had hij wel weer een elegante oplossing. Of ik nog een keer wou. "nee hoor,dank je,maar denk er voortaan om.
Een loopje door het dorp dat bestaat uit winkels, restaurants, geldwisselkantoren, touroperators en internetcafe's. Ik kom net op tijd terug om de dorpsneushoorn te zien. Een oude baas die fe competitie met zijn soortgenoten niet meer aankan en zijn heil aan deze kant van de rivier zoekt
Het programma voor de dag wordt volgemaakt met stokdansen. Het is een kwartiertje lopen naar het zaaltje. Ik kijk het programma uit tot we worden uitgenodigd om mee te doem. Tijd om de kuierlatten te nemen en een kort bezoekje te brengen aan een internet cafe voor het diner. Terug in het hotel hoor ik het al, de stokdansers zijn hier en vansf het dakterras beter te zien dan in het zaaltje. en zonder mee te hoeven doen.

• 15 November 2011 - 07:31

Marijke:

Wat een spannend leven heb jij.
    Wel wat anders dan je zus nietwaar?
    Ik zit, veilig zonder roofdieren en met verwachting, op mijn kleinkinderen te wachten om van mijn wekelijkse oma dag te gaan genieten.
    Wij zien vandaag echt wel roofdieren, wij komen ze allemaal tegen in de prentenboeken, hihi

• 15 November 2011 - 07:39

Hanny:

Conny ik zit met open mond al jouw belevingen te lezen. Pas je wel op dat je niet uit het bootje geslingerd word?
    Voor de wilde beesten wordt je dan een lekker prakkie, wist trouwens niet dat ze daar ook neushoorns hebben.

• 15 November 2011 - 09:54

Stan:

Conny, Con,
    Pas je vooral op voor de lippenbeer. Die strikes back voor het onheil dat z'n broertjes en zusjes is aangedaan door hen met touw door de neus te laten 'dansen'. Dat nemen ze ons voor eeuwig kwalijk. Dus pás op. Trouwens de neushoorn wiens hoorn als afrodisiacum gefantaseerd is, heeft ons ook flink wat te verwijten. Opgepast dus. Ja, die tak was een krokodil. Zus toch, wat dóe je daar? Je leven op het spel zetten om het uitdagend en avontuurlijk te maken? Ach je hebt gelijk. Spinoza, mijn filosoof, zei al in de 69e stelling van het vierde deel van de Ethica: "Een vrij mens denkt in het geheel niet aan de dood, en zijn wijsheid bestaat niet uit denken aan de dood, maar aan het leven." Jij beleeft daar je vrijheid en bent kennelijk wijs! Zoek ze maar op, de gevaren.

• 15 November 2011 - 09:55

Conny Verdult:

marijke doe je kleinkinderen de groeten.

• 15 November 2011 - 13:47

Simone R:

Dit is toch wel een erg toeristisch dagje voor je Conny, niets voor jou. Olifant wassen en een tochtje op de rug.

• 18 November 2011 - 09:23

Lia:

Conny, Ik ben even een paar dagen niet in staat om te lezen en ja hoor weer hele verslagen. Geweldig, je doet echt je best om ons alles mee te laten beleven en dat gaat je heel goed af. Mooie foto's weer en ik zie de dieren voor me als ik zit te lezen. Conny hou je haaks en tot lezens, horens en ziens. Kus Lia.