1 november-dag 2 vd trekking. - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 1 november-dag 2 vd trekking. - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

1 november-dag 2 vd trekking.

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

08 November 2011 | India, New Delhi

Heerlijk geslapen met heet water in mijn bidon. Alleen om 2 uur een tijd liggen denken: "ik moet niet plasen, ik moet niet plassen". Houdt dat maar eens vol met een snel stromende rivier praktisch naast je oor.Dus toch eruit voor een snel bezoekje aan het hokje buiten.
Om 1/2 8 vertrekt moeder met een grote mand op de rug naar haar man die in een dorp verderop aan het werk is
De meiden zorgen voor het ontbijt van iedereen.
Surya en ik verrekken om 08.15 uur en het begint weer strak omhoog, dus als we een half uur later Rimchhe bereiken, ben ik wel toe aan een kopje thee.Weer een 1/2 uur klimmen later komen we aan bij Lama hotel. Als ik al die hotels op een kluitje zie ben ik weer erg blij met mijn slaapplaats in de wildernis van gisteren. Na weer een korte pauze gaat het verder omhoog/omlaag en hele kleine vlakke stukjes, door de jungle. Te kort om bij te komen. Maar vandaag hebben we alle tijd om pauzes in te lassen, dus het gaat een stuk beter dan gisteren.Bij Riverside hebben ze en picnickbank aan de rivier gezet, prachtige plek.
Die stukken omlaag zijn wel leuk om bij te komen, maar ik moet ze wel optellen bij de 700 meter stijging die vandaag op de agenda staat.
Het begint behoorlijk dicht te trekken, maar we zijn voor de bui binnen bij Ghoda Tabela( paardenstal), op 3008 m hoogte.
De laatste stijging viel weer niet mee, maar er zijn apen te bewonderen. Dat maakt weer veel goed. Langoeren, donkergrijs met witte pruik en erg schigtig.
We slapen in Lovely lodge, maar ik zit eigenlijk de hele middag geellig bij de buren te kletsen bij de kachel met Doenda, de uitbater en Denny, een gids met 2 zieke klanten die in bed liggen. Ze leren me Nepalees.
Later wordt bij ons ook de kachel opgestookt en zit ik met 4 Fransen en wat Nepalies in onze eigen lodge. Stom geoeg geen foto gemaakt van al die mensen om de kachel met jassen aan en mutsen op.
Weer vroeg naar bed, met de boodschap dat ik vannacht niet naar buiten mag ivm gevaarlijke dieren. Beren, luipaard. De rode panda's zullen wel geen gevaar opleveren.

• 08 November 2011 - 07:35

Jolene:

Heftig hoor! En wat hebben ze een leuke Alpenweides in de Himalaya:)

• 08 November 2011 - 13:01

Marijke:

Knap hoor, en wat zie je er goed uit! De huisjes, hotels etc. zien er ontzettend leuk uit, wat een verschil met hier he?
    We zijn het ook zo luxe gewend.
    En je ziet maar, met minder kan het ook, want een warm broodje smaakt daar vast nog lekkerder dan hier.

• 08 November 2011 - 17:44

Ammelieke:

mooi verhaal mooie foto's je staat er goed op con