2 november dag 3 vd trekking - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 2 november dag 3 vd trekking - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

2 november dag 3 vd trekking

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

08 November 2011 | India, New Delhi

Daar lig je dan en je mag niet naar buiten. Ja dan duurt het wel even voor je weer in slaap valt.
De lucht begint met hier en daar blauwe stukken, maar helaas trekt het snel weer dicht. We klimmen tot 3420 meter om het 400 jaar oude Lantang klooster te bekijken en zakken weer af tot 3240 meter om te slapen in Lantang. De grootste plaats in deze streek die door al die toeristen bijna alleen uit hotels bestaat. Iedereen heeft zijn huis omgebouwd tot hotelletje/ guesthouse.Aan het eind van het dorp kom ik tijdens een rondje nog wat autenthieke boerderijtjes tegen.
We zijn vandaag door een prachtig gebied getrokken. We hebben de bossen achter/onder ons gelaten en hebben, als de wolken even optrekken een prachtig weids uitzicht. Het is vochtig, er lopen veel stroompjes waar we doorheen moeten middels stapstenen. Het doet een beetje aan de binnenlanden van Spanje denken, vochtig, muurtjes, koeien en stieren met bellen om de nek.
Er staan huisjes met door water aangedreven gebedswielen. Zo worden de gebeden doorlopend naar boven gezonden.
We trekken door het gebied van de Tibetaanse Boeddhisten. Jaren geleden uit Tibet hierheen getrokken.
We komen 2x bij een controlepost, waar mijn TIMS kaart (toeristen volg systeem)wordt gecontroleerd.
Een man met een nieuw restaurantje heeft een geweldige manier van klanten winnen. Hij komt naar buiten om je de hand te schudden. Loop dan maar eens door zonder thee of iets anders te gebruiken.
Beneden loopt een zoontje met kalfjes te sjouwen. Volgens mij is hij niet helemaal in orde en op de terugweg blijkt hij spastisch en heb ik een tijdje met hem met zijn motortje gespeeld.
Vandaag de eerste blik op een van de witgetopte giganten, de Lantang Ri 7205 meter hoog. Gauw een foto voor het weer dichttrekt.
's avond lijkt het in het Peaceful hotel wel een Hollandse inval en door de spelletjesbox die Dries en Christa bij hebben een oudhollandse spelletjes avond. Erg gezellig.Ze waren erg blij met deze spelletjes fanaat, want ze kenden ze niet allemaal.

• 08 November 2011 - 07:38

Jolene:

Weer eens wat anders: mikado en mens erger je niet (halma?) in de Himalaya! Je hebt toch wel gewonnen hè?:)

• 08 November 2011 - 13:08

Marijke:

Ja hoor zus, spelletjes op meer dam 3000 meter hoogte, hebben ze daar ook word-feud? Ik weet niet eens hoe je het schrijft. Lijkt me zo gek om in die streken ook mensen met hun mobiel te zien bellen of is dat niet zo daar?

• 08 November 2011 - 13:47

Conny Verdult:

iedern loopt met een mobiel aan z'n oor en als het even kan ook nog 1in de hand.
    ja jolene gewonnen met backgammon en chinese checkers

• 08 November 2011 - 17:47

Ammelieke:

boogle??????of hoe schrijf je dat spel?