eerste trekking dag - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu eerste trekking dag - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

eerste trekking dag

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

07 November 2011 | India, New Delhi

Ik stierf duizend doden(fysiek dan), is niet voldoende om vandaag te beschrijven. Met Frankrijk, Spanje en Oostenrijk in gedachten, dacht ik mijn eigen bagage te kunnen dragen. Maar na een uur klimmen was ik al uitgeput en vroeg ik Surya( gids) of hij terug kon gaan om een drager te huren. De schat heeft mijn tas tijdens de hele trekking gedragen.
Deze doos had zich niet alleen lezend, maar ook sportend moeten voorbereiden.
De wandeling ging op en neer door de jungle. Via rots trappetjes omhoog en omlaag, om aan het eind van de dag 1000 meter hoger uit te komen. Met de hele dag het geraas van de Lantang rivier links of rechts naast ons, soms gelijk en soms in de diepte. de omgeving is prachtig.
We passen ons programma een beetje aan, want ik weet al snel dat ik 7 uur klimmen echt niet ga halen. Het moet wel een beetje leuk blijven.
In de Bamboo lodge houden we een lunchpauze van 1 1/2 uur, waarna ik het er toch weer op waag. Waar ik na de eerste klim alweer spijt van heb.
Ben je met veel moeite boven gekomen,gaat het pad weer naar beneden. we steken een aantal malen de rivier over. Hetgeen betekend dat je hoe hoog je ook klimt, je steeds weer afdaalt naar de rivier. Ik moet rusten, red het echt niet meer. Een groep Italianen haalt ons in, waarvan ik de achterste een tijdje kan volgen, maar dan haak ik toch weer af. Hun gids vraagt Surya waar we heen gaan. "Lama hotel" zegr hij ( dat was het eerste plan) "Niks ervan zeg ik, we gaan bij de eerste mogelijkheid stoppen."
En laat dat nou een hele leuke plek zijn in het bos, er zijn 4 kamers. We zitten gewoon bij de mensen in de keuken en later komen nog wat dragers aan om er te slapen. Ik heb de mazzel dat de 2 engels sprekende dochters 16 en 18 vakantie hebben.
Het zijn hele leuke meiden die vanzelfsprekend de voorhanden zijnde klusjes voor moeder doen. Er wordt gekookt op een enorm houtgestookt fornuis. Dat zorgt direkt voor de nodige warmte.
Om 8 uur gaat iedereen hier slapen, dus dat wordt een lange nacht.

• 07 November 2011 - 15:13

Agnes:

Ik ben blij dat ik hier zit en niet daar!
    Pas goed op jezelf, voor zover je daar de regie over hebt. Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal en de foto's

• 07 November 2011 - 16:03

Ammelieke:

conny, enorm petje af.

• 07 November 2011 - 18:19

Emilie:

'S nachts een rondje LW wandelen is echt te weinig om de ME te lopen hoor!!

• 07 November 2011 - 20:40

Marijke:

Och arm zusje nou toch

• 07 November 2011 - 22:42

Gerrie:

Hoi Conny, nou tis dat je meld dat je er weer bent, want anders... barre tocht geweest??!!
    Tsja die bussen in India en Nepal, n trekking is veiliger!! Have fun!!

• 08 November 2011 - 07:29

Jolene:

Wow wat een ontbering, ik voel met je mee hoor:)