wat een reis - Reisverslag uit Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu wat een reis - Reisverslag uit Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

wat een reis

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

25 Oktober 2011 | India, Delhi

Om kwart voor 6 liep ik 3 x langs de trein te rennen en die treinen zijn lang. Op zoek naar mijn wagon nummer. Niet aanwezig. Bleek helemaal mijn trein niet te zijn. Slimpie!! Mijn enige excuus was het vroege uur. Hup trap op trap af naar een ander perron. De trein kwam laat binnen en zodra ik zag wagon D8, was voor mij logisch D7-6-5-4(de mijne), dus ik loop met de trein mee.
FOUT! Na D8, komt C4-3-2-1 en dan D7-6-5-4. Dus voor ik was terug gelopen naar mijn wagon stond er binnen een grote knoop mensen die hun bagage kwijt moesten, maar niet konden, of gewoon gezellig stonden te kletsen. En dan kom ik nog eens binnen met mijn enorme tas. Die past dus nergens anders dan tussen mijn benen.
Als ik een plaatje vind, want op mijn plaats zit al iemand anders en die kan daar niet meer weg als zijn buren niet op willen staan.
Dat hele rijtje zit fout, dus ik ga gewoon aan de overkant aan het raam zitten met mijn grote tas tussen mijn benen en mijn dagzak erop. De rit gaat 6 uur duren.
Maar zoals met alles, er komt een eind aan. Ik haal mezelf uit de knoop en stort me in de chaos van de New Delhi metro, pers me naar binnen en ben blij dat ik weet hoe het werkt.

Voor als ik terug kom uit Nepal heb ik een kamer geregeld in New Delhi, zodat ik niet meer met de metro hoef.

• 25 Oktober 2011 - 13:51

Ammelieke:

dat is het als je vakantie hebt...dan zit je met deze regen achter de pc (zeker als 2 vriendinnen al afgebeld hebben omdat ze ziek zijn) ik heb de vorige dagen heerlijk gewandeld en zelfs met een boekje in het zonnetje gezeten maar dat is nu echt voorbij. je kaartje voor 26 december s' avonds kan ik pas over 1 maand regelen (is de premiere en die gaat later in de verkoop) slaapplek is natuurlijk ok. ik/wij vinden het al kei leuk dat je hiervoor komt. raar die reclames, lijkt me ook heel bizar om pepernoten te krijgen bij een of andere tempel. Dat is wel nog eens een bijzonder offer. Vanaf volgende week werk ik weer en zal dan zeker niet meer een van de eerste zijn die reageert. geniet van je reis en ik geniet van je verhalen. op fb kreeg ik wel 6 meldingen achter elkaar dat je foto's erop staan. Je zal ze wel in delen erop hebben gezet of krijg je te weinig respons?? liefs

• 25 Oktober 2011 - 13:59

Conny Verdult:

Hoi Ammelieke, nee hoor over respons niette klagen, maar de foto's gaan er inderdaad in delen op. Maar ik heb ook een beetje het idee dat FB alles dubbel meld. Nu zal het deze keer nog wel meer zij, want dit verhaal stond na wijzigingen 3x in mijn blog. doei

• 25 Oktober 2011 - 13:59

• 25 Oktober 2011 - 14:33

Gerrie:

Je valt zeker kilos af met al dat ge-ren!!
    Maar jij bent dit soort haastige renjerotnaardetreinen wel gewent!!
    Veel plezier in Nepal,

• 25 Oktober 2011 - 14:48

Emilie:

Wat een kleurijke foto's. Mooi hoor.
    Alleen snap ik niet waarom wij mutsen breien terwijl ze op de markt te kust en te keur liggen!! Geniet van je reis.

• 25 Oktober 2011 - 16:16

Conny Verdult:

Emilie dat van die mutsen snapte ik ook niets toen ik eenmaal hier was. maar misschien zijn ze te duur.
    Gerrie er heerst evenwicht met dat toch wel vette eten. groetjes

• 25 Oktober 2011 - 16:44

Irene:

hey con, ff snel een stukkie van je gelezen, als ik thuis ben lees ik alles.
    have fun girl

• 25 Oktober 2011 - 20:04

Simone W:

Nou collega's was even in de stad maar de mutsen hier zjn ook niet te betalen zag een mooie muts en weet je wat die kosten 24,95 euro en je sjaal 49,00 euro of het niets is....dus we gaan toch een brei handel beginnen op het net????? hahaha Alleen jammer dat ik niet kan breiien....dus iemand moet het me gaan leren.... Conny geweldig foto's wat kan het op plekken druk zijn vind het super dat je het zo allemaal doet in je up....