vrijdag 21 oktober - Reisverslag uit Mussoorie, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu vrijdag 21 oktober - Reisverslag uit Mussoorie, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

vrijdag 21 oktober

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

21 Oktober 2011 | India, Mussoorie

Als ik om 1/2 9 de straat opga om een ontbijtje te scoren, is alles nog hermetisch gesloten. ze zijn hier zo vroeg niet. de eerste de beste zaak die zijn deuren opent duik ik in en : schot de in roos, goede koffie en lekker broodje kaas(Indian style).
Om 9 uur kan ik terecht bij het spoorkantoor om mijn treinkaartje naar Haridwar te kopen op de 23e en op de 25e wil ik dan verder naar Delhi. Helaas gaat de trein die ik uitkies voor dat laatste traject alleen op zondag. Ik heb nu de keus om om 22.45 uur in Delhi aan te komen, of om 6 uur uit Haridwar te vertrekken. Niet heel fijn, maar geef me toch die laatste optie maar.
De wandeling van vandaag gaat via de Mall naar de andere zijde en vandaar omhoog,omlaag,omhoog enzovoort door het bos naar Cloud end voor een lunch met Rob, een Brit die ik 2 km voor het eind tegenkom. Hij gaat door naar een tempel, we zien hem hoog liggen en dan via een ander pad terug naar beneden. Als ik lees dat het 'n lastige afdaling is haak ik af(heb mijn stokken niet bij) en blijf bij mijn oorspronkelijke plan, Naar Everest House en dan via dezelfde weg terug.
Everest House haal ik echter niet, zo'n 250 of 500 meter voordien is de weg ingestort.

De Indian Tibet Border Patrol force doen oefeningen. ik kan rustig een tijd staan kijken hoe zij hun drills afwerken. Goed dat ik geen spion ben.

Het giert van de apen in het bos. Zo nu en dan hoor je geritsel boven je hoofd en ja hoor daar springen ze van tak tot tak.

Een oudere dame is bij de Wishing well, water aan het putten.

Als ik ergens fout loop kijkt een zwarte koe verstoord op, nee hier zit ik fout, dit paadje is te smal.

Op dit verlaten pad kom ik na 3en heel wat schooljeugd tegen. ze klimmen in bomen of voetballen met een plastic fles. Ze wonen waarschijnlijk in de kleine hutjes die ik heb gezien.

Terug bij Gandi Chowk heb ik de puf niet meer om verder te lopen en ga lekker in een fietsriksja zitten.
Alles bij elkaar 20 km gelopen. 3 km vlak, de rest stijgend danwel dalend. Niet gek dat ik moe ben lijkt me.

Terwijl ik zit te schrijven bij een prima cappucino dondert het flink en blijkt het ook geregend te hebben.

Jullie krijgen verder geen gezeur meer over die rug lui. het gaat al een stuk beter en ik vermoed dat het morgen of overmorgen weer 100 % goed is.

Groetjes

PS ik heb foto's van m'n telefoon geupload, horen niet allemaal bij dit verslag.

• 21 Oktober 2011 - 16:41

Ria:

Hai Conny , je eerste week zit er al op, heb net al je reisverslagen nog een keer gelezen . Het is weer schitterend, leuk om te lezen en mee te genieten! groetjes Ria

• 21 Oktober 2011 - 18:46

Ammelieke:

heerlijk je verslagen. de neiging om op die ooms en tantes van me te reageren maar---- heb je daarom een blog??? Wat een mooie foto van die jongens die aan het klimmen zijn. Het vrouwke bij de put, kon ze ook iets toveren? Liefs

• 22 Oktober 2011 - 09:14

Agnes:

Prachtige foto's. De tijd gaat snel. Groetjes Agnes

• 22 Oktober 2011 - 09:43

Jan:

Hoi conny prachtige foto's maakt het verslag helemaal leuk. Volgens mij ben je heerlijk aan het genieten!
    Groetjes.

• 24 Oktober 2011 - 01:54

Emilie:

Tijdens werktijd je verslagen gelezen en foto's bekeken. Prima tijdverdrijf. Fijn dat je zo aan het genieten bent.

• 26 Oktober 2011 - 06:09

Jolene:

Echt weer leuk om te lezen en petje af voor die 20 km zeg!

Oh en Is het niet de bedoeling om op familie te reageren? Ik vind dit altijd zo'n gezellige virtuele Verdult-vergadering:)