zaterdag 22 oktober - Reisverslag uit Mussoorie, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu zaterdag 22 oktober - Reisverslag uit Mussoorie, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

zaterdag 22 oktober

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

22 Oktober 2011 | India, Mussoorie

06.20 uur, De apen rennen elkaar krijsend en rollebollend achterna over het golfplaten dak.
Nog vroeger dan gisteren loop ik buiten, op weg naar de touroperator aan de andere kant. Om met de bus naar Kempta Falls en een paar tempels te gaan.
Op een verder nog stille Mall, staan alleen de fietsriksja's met een man of 20 te wachten op klandizie. Dat ik tegen de eerste tien al nee heb gezegd, ontneemt nummer elf niet van de hoop dat ik met hem wel wil meerijden.
En o ja, nee zeggen en niet schudden, anders denken ze dat je ja bedoelt.
Bij aankomst krijg ik te horen dat we 15 tot 30 minuten vertraging zullen hebben. er zijn maar 12 tickets verkocht en het minimum om te gaan rijden ligt op 20. Kennelijk hebben ze voldoende mensen van de straat weten te plukken, want met slechts 5 minuten vertraging gaat een volle bus, zwarte rookwolken uitblazend van start.

De bus is niet bepaald brandnieuw, hij heeft nog een goedkeuringsmerk van; the gov. of the U.K. en die zijn toch al een tijdje weg. Geen wonder dat de rugleuning flink is uitgezakt. het is eerder een gat dan een steun. Ik heb een kussentje gemaakt dat er perfect in past.

De eerste stop: Lake Mussoorie is een kunstmatig meertje en direkt ook een soort kermis natuurlijk. Een walgelijke plek, maar er is gelukkig een mooie omgevingals achtergrond van alle foto's die er gemaakt zijn. Velen met mij er op als enige buitenlander van het gezelschap. Mijn mede tourgenoten komen uit alle delen van India.

Dat ik geheel vrijwillig een toertje maak waarbij het de hele dag over slingerende bergwegen met haarspeldbochten gaat. Vooral de weg naar de 2e stop is erg smal, slechts 1 auto breed en de chauffeur zet er lekker de sokken in, slik. Mooie uitzichten zijn de bonus.

De Santura Devi tempel hangt vol belletjes en een jongetje wil ze het liefste allemaal laten klingelen en moet daarvoor eigenlijk bij de Massai in de leer.

2 kinderen spelen tempeltje met een boterlampje. Als het meisje het handje van het knulletje met vuur wil bewerken heb ik geen Urdu nodig om dat te voorkomen.

Een echtpaar uit Hyderabad drukt me op het hart om toch vooral een keer naar de Keukenhof te gaan. Volgens hen de mooiste attractie van Europa.

Dan naar de Nag Devta tempel. Voor deze bijzonder gevormde witte tempel moet je flink klimmen langs een met groen omzoomd pad. Je hebt dan ook een geweldig uitzicht.

Bij de Kepta Falls, de hoofdkermis van vandaag hebben we 2 uur de tijd. Jammer wat ze van zo'n mooi natuurlijk fenomeen weten te maken.
Ondanks dat is het wel een leuk en gezellig uitje geworden.

Terug in Mussoorie ga ik nog even met de kabelbaan naar "Gun Hill", het op 1 na hoogste punt van het dorp.
Hoe kan ik nu nog verbaasd zijn over de kermisachtige admosfeer boven.
Ik vind 'n rustig plekje op de trap van een tempeltje. In de zon, uit de wind is dit een prachtplek om mijn ingesproken teksten uit te werken.

  • 22 Oktober 2011 - 20:36

    Ammelieke:

    weer een mooi verhaal, jij ziet er zelf ook prima uit zo in die blouse. leuk om je steeds vaker zelf op de foto te zien. die apen zou ik niks vinden, komen ze erg dicht bij? x

  • 23 Oktober 2011 - 20:23

    Marijke:

    Mmmm leuke vriend heb je.
    Vooral het feit dat hij of langer of net zolang is dan jij is een pre.
    Was hij de misselijk makende chauffeur van je toch wel mooie tochtje?

  • 24 Oktober 2011 - 11:14

    Conny:

    Nee hoor, gewoon een van de vele die met een onbekende buitenlandse op de foto wil. Maar omdat hij zo lang was wilde ik ook een foto.

    En ja, die apenkoppen komen soms dichtbij als ze denken dat je wat voor ze hebt. Kunnen ook lelijk blazen/grommen

  • 26 Oktober 2011 - 06:14

    Jolene:

    Wow die terrassen zijn fantastisch!

    En is dat mijn nieuwe papa?:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 236451

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: