dinsdag 18 okt - Reisverslag uit Mussoorie, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu dinsdag 18 okt - Reisverslag uit Mussoorie, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

dinsdag 18 okt

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

20 Oktober 2011 | India, Mussoorie

Ik kom langzaam op gang, mede omdat ik mijn ontbijt na een 1/2 uur wachten terug stuur. M'n zwarte koffie is wit en mijn gegrilde sandwich heeft geen hitte gehad.
Verder niets dan lof hoor voor dit hotel. Ik mag kosteloos tot vanavond mijn kamer houden. als dat geen service is.
Een fietsriksja brengt me naar Sri Durgiana, een tempel gewijd aan de godin Durga. Ook wel de zilveren tempel genoemd, door de bewerkte zilveren deuren.
Het is de Hindu versie van de Gouden tempel. Het heiligste ligt ook hier in een vijver, waar de vissen overigens groter zijn dan bij die andere.
Het leuke hier is dat het lekker rustig is en je overal foto's mag maken. Zoals elke tempel bestaat ook deze uit meerdere tempels. Als ik denk ze allemaal gehad te hebben, loop ik Keshav Chander tegen het lijf, Een fylosofie leraar die me meeneemt naar nog een tempel. Hij schrijft iets op een briefje dat ik aan de priester moet geven en afwachten wat er gebeurt.
Ik krijg een bloemenslinger om mijn nek en 2 zoete balletjes en een banaan op een briefje uit een schrift. De bloemen leg ik later onder een Bodieboom en de rest eet ik op(papier uitgezonderd natuurlijk)
Vervolgens neemt hij me mee naar de eetzaal, want ook hier krijgt iedereen te eten. 'n man in het kantoortje ziet mijn pijnlijke gezicht als ik ga zitten en biedt me een stoel aan. Eigenwijs als ik ben, als iedereen op de grond zit ga ik niet op een stoel zitten.

Door de enorme bazaar loop ik naar de gouden tempel. De vele, smalle straatjes met hun winkeltjes en kleine handvaardigheids bedrijfjes vormen de bazaar. Ik loop maar 1x een beetje fout.
Dan om de tempel heen door een park. Doorsteken kan helaas niet. De schoenen mogen tenslotte niet in de tas meegenomen worden naar de andere kant.
Naar Jallianwala Bagh. Een park ter nagedachtenis aan de gevallenen in de vrijheidsstrijd tegen de Engelsen.

dan fietst Santos me naar Ram Bagh, een park met tennisbanen, een cricketveld, zwembad, bomen, paden en het MAHARADJE RANJIT SINGH PANORAMA. Een soort Panorama Mesdag, maar dan met veldslagen.

'n Koude koffie om de hoek van het hotel tot besluit. De jongeman haalt de ingredienten 1 voor 1 uit de keuken en heeft om deze koffie met ijs te maken een 1/2 uur nodig. Maar het resultaat mag er zijn. Niet te lang natuurllijk, hij gaat rap naar binnen.

Om 1/2 9 met een otoriksja naar het station. Blijkt alweer service van de zaak te zijn als ik wil betalen.
Geef mij meer van zulke hotels.

• 20 Oktober 2011 - 16:39

Ammelieke :

natuurlijk wil je het er niet over hebben. Toch even deze vraag hoe is het met je r.....

• 26 Oktober 2011 - 05:53

Jolene:

Ik zit weer in de trein! Mooie foto's van een mooie tempel:)