23 november Edzna - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 23 november Edzna - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

23 november Edzna

Blijf op de hoogte en volg Conny

24 November 2014 | Mexico, Campeche

In de aap is het gelukkig wel goed slapen, dus kan ik goed uitgerust van ons tripje naar de minder druk bezochte oude Mayastad Edzna genieten. Met collectivos is er niet te komen ontdekten we gisteren, dus met auto en chauffeur dan maar.
Het is prachtig weer, dus lekker heet om de gebouwen op en af te klimmen.
ER is een indrukwekkend gebouw van 5 verdiepingen, nergens anders gevonden. Achter de functie is men niet gekomen. Ze houden het op een mengvorm van piramide, tempel en paleis. Daar mogen we helaas niet op.
Misschien maar goed ook, anders hadden we aan toegestane 2 uur niet genoeg gehad.
we zijn blij dat we hierheen zijn gegaan. Ik zie de mensen hier wel een ceremonie hebben en rondlopen.
Als we om de tempel van de monsters lopen, trek ik net op tijd mijn been in en trekt de slang zich terug . Irene maakt dat ze wegkomt, maar ik wil natuurlijk een foto.
keurig op tijd melden we ons bij de auto. Over de rustig e weg in 3 kwartier terug naar de stand ,waar we bij een panaderia alleen zoete broodjes kunnen bekomen. Op te eten in het park.
We kijken hoe de elite in de koloniale tijd leefde in Casa Cultural, gaan nogmaals op zoek gaan naar de Baluartes , verdedigingsbolwerk, de specialiteit van Campeche,maar ze zijn dicht, weg of in verbouwing. Nemen een stadsbus naar het ADO busstation , kopen een ticket voor de bus naar Merida morgen, genieten van een heerlijke caféfrappé en lopen via de prachtig aangelegde lege boulevard langs de golf van Mexico .
Eindpunt van deze middag; Casa Viejo, waar ze blij zijn dat we terug zijn en met een Corona in de hand naar het gedoe in het park te kijken en de dag te verwerken.

• 24 November 2014 - 07:52

Ammelieke:

Het beschermengeltje was er weer...gelukkig maar.

• 24 November 2014 - 10:24

Lia:

Je hebt toch maar weer geluk gehad hé!
    Weet je ook wat voor slang het is geweest?

• 24 November 2014 - 12:55

Agnes:

Hoihoi, ik ben weer bij gelezen en vindt het helemaal niet erg dat de wijk hier een slangeloos gebied is en hier ook de zon heerlijk schijnt

• 24 November 2014 - 16:03

Stan:

Ja Con, je had geluk met die slang.
    En heb je ook geen geluk gehad dat je al die trappen niet hoefde te klimmen. "Daar mogen we helaas niet op," schrijf je, maar is dat niet een beetje... eh... hypocriet? Je had er niet genoeg tijd voor, maar had je er wel echt zin in? Je ziet, ik bekijk zoiets met oudere ogen. Ik moet er niet aan denken dat ik met mijn oud lijf al die trappen...
    Groet