2 dagen skiën - Reisverslag uit Erciyes, Turkije van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 2 dagen skiën - Reisverslag uit Erciyes, Turkije van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

2 dagen skiën

Blijf op de hoogte en volg Conny

31 Januari 2014 | Turkije, Erciyes

Donderdag krijgen we de verzekering dat er aan de andere kant van de berg nog 2 pistes open zijn, plus het verbindende pad. Vol verwachting klopt ons hart als we in de gondel omhoog gaan, maar wat jammer nou.- KAPALI - GESPERT - CLOSED -, zegt het wapperende doek, dat het verbindingspad afsluit.
Dat wordt dus weer een keer of wat dezelfde piste af. Gelukkig is hij 1 1/2 km. lang en breed, zodat je kunt kiezen uit rechts, links of in het midden de berg af, zijn het toch net 3 pistes!

We gaan vroeg genoeg terug naar het hotel om nog een klein wandelingetje te maken naar 2 gloednieuwe liften. Die gaan voorlopig nog geen dienst doen, dat is wel duidelijk en wordt ook bevestigd door de monteur.
Marijke en Jolene ondergaan een Hamam behandeling en ik houd het bij
sauna en zwembad. Aan mijn lijf geen polonaise.

Vrijdag, onze laatste dag. Als we na onze eerste afdaling op een shuttlebus staan te wachten om naar een ander gebied te gaan, krijgen we een lift van 3 snowboardende neven naar het volgende gebied, waar ook een prachtige nog langere piste ligt. Hert is heerlijk skiën. De zon staat in een strakblauwe lucht. Na de lunch nemen Marijke en ik een afdaling de andere kant op, die ons naar ons eigen piste terug brengt en via het afgesloten pad, dat wel gesloten heet, maar erg goed te beskëen is. weer terug naar Jolene die in het zonnetje gezellig zit te keuvelen met de neven die ons hier hebben gebracht.

Vandaag gaan we echt tot de laatste minuut door,maar koud die laatste tocht in de stoeltjeslift, wat een ijzige wind.
De uitgestorven piste doet spookachtig aan met een waas van overwaaiende sneeuw, waardoor de onderlaag eigenlijk niet te zien is.
De laatste zonnestralen op de bergkam maken het magisch, evenals de zonnestralen die in het dal de stad Kayseri verlichten.
We vragen iemand het hotel te bellen en binnen 10 minuten staat er een busje om ons naar het hotel te brengen.

We zijn alledrie dik tevreden over deze laatste dag. Nu nog even zwemmen en sauna.

• 31 Januari 2014 - 16:21

Marijke:

Maar die Hamam en sauna "polonaise"was echt heerlijk Conny.

• 31 Januari 2014 - 17:14

Lia:

Hé, hé dan toch dat kunnen doen waarvoor jullie gegaan zijn.Volgende keer weer skieën in Turkije? Of toch maar weer ergens anders. Maar wat ik zo begrepen heb hebben jullie je toch vermaakt en dat is natuurlijk heel veel waard. Zussen en nicht een goeie terugreis gewensd en tot ziens. Kus van ons.

• 31 Januari 2014 - 17:39

Irene:

Pfff, is het alweer voorbij, het was toch leuk volgens mij. Op naar de volgende trip!
    O, ik heb net een weekend Istanbul geboekt, met Jolanda, zin in!!!!