Traag begonnen en niets bijzonders gedaan - Reisverslag uit Calicut, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Traag begonnen en niets bijzonders gedaan - Reisverslag uit Calicut, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Traag begonnen en niets bijzonders gedaan

Door: connyopreis

Blijf op de hoogte en volg Conny

28 Maart 2011 | India, Calicut

28 maart maandag
Helaas viel de netwerkverbinding vanmorgen uit tijdens het plaatsen van het verhaaltje van gisteren. Geen idee of hij is opgeslagen. Foto’s helemaal niet gelukt en kaartlezers hebben ze niet. Alles in de wacht tot Bengulor zoals het tegenwoordig geschreven hoort te worden.
Nu ben ik natuurlijk niet voor 1 gat te vangen, dus de bestanden op een SD kaartje en mijn camera als kaartlezer gebruiken. Slim he.
Met een otoriksja naar het strand. De rijder beveelt me een strand 30 km verderop aan, heel mooi met een beach resort met zwembad. Da’s mooi voor morgen, vroeger op de dag. Nu heb ik geen zwempak meegenomen. Hij snapt er niets van, je gaat toch niet naar dit vreselijke strand?
Ik ga van top tot teen gekleed, broekspijpen tot de kuiten opgerold pootjebaden( gisteren op weg naar het strand 4 moskeeën gepasseerd).Het water is warm, daar fris je niet echt van op. Gelukkig staat er een windje. En dan……JAKKES…..een groepje kraaien staat te pikken in een volledige set, volgens mij menselijke ingewanden. Alles te herkennen.
Even verderop hetzelfde geval, maar dit setje kan een andere oorsprong hebben. Als ik verder kijk zie ik in de branding minstens 7 paar drijven op een klein stukje strand. Hier komt de allure van dat dode schaap van gisteren wel erg dichtbij. Waar komen die allemaal vandaan? De Ganges komt hier niet in zee, maar er zijn nog vele andere heilige rivieren.
Nou dat pootje baden is wel over. Maar even uitgebreid lunchen voor de schrik. Mijn eigen ingewanden werken nog, die lusten wel wat.
Daarna op een bankje aan zee, lezen en eens kijken wat Bengulore te bieden heeft. Onderbroken door vele vragen naar mijn naam en land van herkomst en vrouwtjes die komen bedelen. Gisteren had ik geen klein geld en gaf ik een vrouw het grootste deel van mijn tros bananen. Ze keek me vuil aan, stopte ze in haar tas en bleef om geld vragend staan.
Zo langzaamaan krijg ik er genoeg van om steeds als geldmachine gezien te worden. Het is duidelijk tijd om naar huis te gaan. Hoewel ik gisteren in de bus nog dacht een maandje verlenging aan te vragen.
O ja Irene jouw fascinatie voor India heb ik nog niet, hoewel ik me er wel op betrap te denken als ik iets moois zie, voor een volgende keer misschien. Noordelijker India beviel me beter dan het Zuiden, hoewel daar de natuur erg mooi is, fout seizoen schijnt.
Groetjes

  • 28 Maart 2011 - 16:32

    Marijke:

    Oh wat lekker, even pootjebaden, hihi, zou wat voor mij zijn he zus?

    Bereid je maar vast voor op een mooi seizoen hier, alles begint prachtig uit te lopen.

    Kus Marijke

  • 28 Maart 2011 - 20:31

    Gerrie:

    Hoi Con, hoop dat je morgen echt een frisse duik kunt nemen in 'helder ' water, wat een smerig zootje!!
    Geniet van je laatste dagen aan de kust en Bengulore!! Weekend hier mooi weer, speciaal voor jou!

  • 29 Maart 2011 - 12:58

    Lia:

    Ik snap niet waarom je gen duik genomen hebt. Ben je zo vies geworden van alles .(ha ha ha).Leuke zussen heb jij hé, maar ga je morgen nog maar even lekker verfrissen. Kus.

  • 10 April 2011 - 09:52

    Jolene:

    Grappig hoe goed te lezen is dat je e op het eind echt wel een beetje klaar mee was: heel herkenbaar!
    Denk ook wel dat het misschien een wat 'eenzamer' reis was dan normaal en dat er minder echte ontspanningsmomenten mogelijk waren (zwembadje, even een schone omgeving, op adem komen op een wat rustigere plek etc)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 235326

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: