Roeping gemist! ?! Model van de botanische tuin. - Reisverslag uit Ooty, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Roeping gemist! ?! Model van de botanische tuin. - Reisverslag uit Ooty, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Roeping gemist! ?! Model van de botanische tuin.

Door: connyopreis

Blijf op de hoogte en volg Conny

25 Maart 2011 | India, Ooty

25 maart vrijdag

Vanaf vandaag zal ik in heel wat albums in India prijken. Een jong stel begon me op een aantal plaatsen te vragen een foto te maken. Dat moet goed zijn dacht een gezelschap uit Gujarat, dus of ik hun ook. Welja, maar dan wil ik dat u een foto neemt terwijl ik uw vrienden fotografeer. Natuurlijk, de vrienden stonden er prachtig op, alleen ik zelf was in geen velden of wegen te bekennen op mijn eigen foto. Niet helemaal begrepen.
Daarna wilde iedereen er met mij op en het gezelschap werd steeds groter, dus zoveel foto’s later maar vriendelijk gedag gezegd en verder gelopen.
Helemaal naar boven lopend wordt het steeds rustiger, dus op een gegeven moment, bankje in de zon en lezen, ik ben nu erg blij met mijn e-reader, verhalen zat. Af en toe komt een groepje vragen of ik een foto wil nemen, of vooral of ik met hen op de foto wil, want het is statusverhogend als je een buitenlander op je foto hebt. Moet je natuurlijk wel weten hoe iemand heet en waar ie vandaan komt. En daarmee houdt dan ook meteen de kennis van het engels op.
Wel grappig die onderbrekingen. Tenslotte lopen wij ook van allerlei mensen foto’s te maken, kunnen ze het eens terugdoen.
Om een uur of 3 wordt het fris en ga ik maar eens naar beneden. Daar op het grote veld is het behoorlijk druk met groepen mensen, dus daar ga ik op een bankje maar eens naar zitten kijken, met tromgeroffel op de achtergrond. Dit blijkt later een kleine optocht te zijn.
Het fotograferen van een bruidegom is een serieuze aangelegenheid. Met en zonder jasje, zonnebril op, af, op voorhoofd. Rechts, links, en face, maar waar is de BRUID?
Een groep jongens doen malle dingen rugby scrum, rondedans en ook dat moet vastgelegd.
Met de optocht verlaat ik het park en koop mijn 2e souvenir. Een tas, net als mijn 1e trouwens, dat was een klein rugzakje, zoals ik er al meer heb en dit was een leuke paarse handtas. Ik was eigenlijk op zoek naar een cameratasje, want die ik mee had is na het kleurenfestival bij het vuilnis beland. Voor de tasverslaafden onder ons is dit heel logisch.
Ik koop gebakken banaan, alleen is de plak banaan zo dun dat je hem tussen het deeg niet terugvindt, die heb ik maar niet opgegeten.
Nu maar even snel dit verhaal en de foto’s op het net, eten en terug, want in dit guesthouse heb ik voor het eerst engels talige TV en vanavond komen er 2 Bondfilms achter elkaar met Pierce. Reken maar dat ik klaar zit.
Groetjes

  • 25 Maart 2011 - 13:45

    Ingrid:

    heb weer even lekker gelezen bij je en héél véél plezier vanavond met de bond films
    groetjes

  • 25 Maart 2011 - 13:50

    Conny Verdult:

    dank je Ingrid, je bent snel

  • 25 Maart 2011 - 14:12

    Stan:

    Zie toch hoe leuk: zo'n verfkleurenfestival. Enfin, het verhoogt de tassenomzet in het land.
    Geniet van meneer Bond.

  • 25 Maart 2011 - 14:15

    Conny Verdult:

    het was een héél oud tasje Stan, toch al aan vervanging toe.

  • 25 Maart 2011 - 15:58

    Ria:

    Hoi Conny, net alle foto's bekeken , prachtig! geniet nog maar lekker daar, groetjes Ria

  • 25 Maart 2011 - 16:32

    Marijke:

    Weekend hier, lekker even gelezen waar mijn zusje nu weer mee bezig is geweest, ha foto´s maken, je bent wel een reuzin bij die veel kleinere indiase mensen he?
    Geen wonder dat het statusvehogend is om met jou op de foto te staan, hihi

  • 26 Maart 2011 - 11:07

    Hanny:

    Nog niet eens thuis en dan zit je alweer naar die brosnan te kijken?
    Veel plezier nog deze laatste dagen.

  • 28 Maart 2011 - 12:22

    Lia:

    Hey Conny.
    Nog steeds Brosnan fan?
    Ik ben vanmiddag heel wat aan het inhalen, want eerst zelf weg en dan problemen met de server, maar nu heb ik even tijd. Ik moet eigenlijk naar de stad, maar ik kan niet stoppen met lezen. Je schrijft n.l. erg leuk en ook de foto's zijn erg leuk.
    Conny tot binnenkort.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 235203

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: