Off day. - Reisverslag uit Ooty, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Off day. - Reisverslag uit Ooty, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Off day.

Door: connyopreis

Blijf op de hoogte en volg Conny

24 Maart 2011 | India, Ooty

23 maart woensdag

Na 4 weken zonder problemen eten bij straatkraampjes, deed de pizza in de smetteloze zaak van gisteren me de das om. Dat kostte me vannacht wat slaap en vandaag mijn eetlust.
1 ½ uur na de afgesproken tijd komt de bus die me naar Ooty gaat brengen voorrijden. Hij zit vol Indiërs die blijken geen van allen Engels te spreken, Ik moet op de dwarsbank voorin zitten, er is geen andere plaats. en word daar niet blij van ( huge understatement). Meneer, ik heb hoogtevrees en als we straks de bergen ingaan kan ik hier niet zitten. Dat wordt een ruil met een jongen op de achterbank. Ook niet fijn met rommelende darmen, maar vooruit .
Er wordt wat argwanend naar me gekeken. Ze hebben me zien klagen, de ruil gezien, maar er niets van verstaan. Gelukkig is er buiten genoeg te zien aan rijstvelden ed en de autoweg rijdt zelfs dwars door het Bandiri National Park, waar we herten en hertjes, pauwen en olifanten zien. De opwinding zorgt voor enige verbroedering.
Met grote moeite trekt de bus ons 36 haarspeldbochten door. Na de rijst zijn er nu de theevelden. De temperatuur is hier een stuk aangenamer.
Het hotel waar ik me laat afzetten ligt een eind van het stadje af, al wordt op mijn vraag daaromtrent rustig beweert dat we in het centrum zitten. Ik volg mijn instinct niet meer, dat zei direkt niet doen. Als de bus weg is, krijg ik een andere , mindere kamer dan ze hebben laten zien en al die mensen die Engels spraken ben ik ook niet tegen gekomen. Ik heb het even helemaal gehad in deze toch al niet fitte staat. Ik ben op al mijn reizen nog niet zo vaak voorgelogen als in deze laatste paar dagen. Om op te knappen effe douchen. Nadat de kraan er drie keer af is gevallen, blijkt het een heerlijke douche.
Het uitzicht is mooi, ik heb een balkon waarop ik in het zonnetje kan zitten lezen.’
Naar het toeristenbureau gelopen, plattegrond opgehaald, naar wandelmogelijkheden gevraagd, maar die willen ze je niet geven als je in je eentje bent. Te gevaarlijk. Gelukkig had ie toch een paar suggesties.
Het wordt tijd om een paar dagen ergens te blijven en daarvoor lijkt Ooty me ideaal. Daarna een paar dagen strand om de reis af te sluiten, dus veel nieuws zal er misschien niet meer komen.
Groetjes.

  • 24 Maart 2011 - 17:06

    Marijke:

    Hoi zus,

    Ik realiseer mij dat ik wel enthousiast al je blogjes lees maar al een poosje vergeten ben te antwoorden.
    Nu lijkt me dat een goed moment om wel even te doen.
    Dochter ligt in bad, kleinzoon ligt in bed, straks komen zoon en schoonzoon ook eten en ik bak straks patat op het balkon.
    Het is hier heerlijk weer en ik geniet van het feit dat iedereen langzaam terug aan het komen is vanuit alle hoeken van de wereld. (nou ja meest Europa hoor)

    Geniet van de eindspurt zus, je hebt een fantastische reis gemaakt zoals ik lees. Offday hoort er soms bij, blehh

    Kus

  • 25 Maart 2011 - 08:10

    Astrid:

    hoi Conny

    Met verbazing zit ik je verslagen te lezen pas je goed op jezelf.

  • 25 Maart 2011 - 11:01

    Conny:

    Ik zal goed oppassen en off day, was er gelukkig maar 1. Het is weer helemaal top, alleen het heen en weer racen heb ik voor deze reis gehad. Rustig lezen en rondkijken is devies op dit moment. groetjes

  • 10 April 2011 - 09:30

    Jolene:

    Je hebt er ook wel echt een flink tempo in gehad hoor zo te lezen. Af en toe een dagje extra chillen is ook wel lekker hoor!:)
    De uitzichtfoto is wel weer prachtig!

    Oh en ik lag dus duidelijk in bad toen Marijke dit las:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 237120

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: