dagje Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu dagje Mysore - Reisverslag uit Mysore, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

dagje Mysore

Door: connyopreis

Blijf op de hoogte en volg Conny

22 Maart 2011 | India, Mysore

21 maart maandag
Na een wat onrustige nacht. Hevig schudden door het slechte wegdek begin van de nacht, een buurman achter me die zat te roken en de onrustige gedachte, dat ik mijn leven zo wel erg uit handen gaf. Kwamen we om 05.00 uur in Bangalore aan. Van privé busstation, naar het publieke station was een minuut of 10 lopen. Even zoeken naar de bus naar Mysore, want achter het busstation blijkt nog een busstation. Maar om 05.40 uur waren, Mary, Andreas en ik alweer op weg naar onze volgende bestemming. Anna blijft in Bangalore.
Beetje ongemakkelijk deze 4 uur, rugzak tussen de benen, handtas op schoot, want meer dan 1 plaats mag je niet innemen en bagageruimte is er niet.
Beetje kijken, beetje dutten, zoals iedereen dat overal ter wereld doet in het forenzen vervoer.
Mysore bereikt en in de handen van een hoteltout gevallen , normaal kom ik er met een glimlach op een beleefde manier vanaf. Maar deze was zo vasthoudend. Hij bleef gewoon met me meelopen op weg naar mijn eerste keuze hotel . Die viel tegen en toen sloeg hij zijn klauwen in me en liet niet meer los tot ik in een van de hotels zat waar hij commissie van krijgt. Tijdens deze zoektocht werd ik steeds kwader en toch heb ik hem niet laten staan om naar een ander hotel van mijn keuze te gaan. Uiteindelijk is het gelukt. De kamer zag er goed uit, heeft een prachtige douche en ik kreeg 25% korting op de aangekondigde prijs, zodat hij betaalbaar was. Dus oké ik neem deze. Prima zegt meneer tout, als je iets nodig hebt kun je me bellen. “Dat zééééér zeker niet. Daar kan hij om lachen, hij heeft tenslotte zijn zin.
Stom dat ik me zo heb laten irriteren. Snel loslaten, zonde als het de rest van mijn dag verpest..
Waarom ik zoveel korting kreeg begreep ik toen ik eenmaal binnen was en de werkzaamheden weer begonnen. Ze zijn flink aan het verbouwen. Nou ja, overdag ben ik toch niet zoveel in het hotel.
Op naar het paleis van de maharadja’s. Ik sta aan de verkeerde poort en neem een autoriksja naar de goede kant. Hij wil me een toertje naar de specerijenmarkt en zijde, oliën en wierook fabriek aansmeren. Weet je wat, doe maar. Lekker windje tijdens het verplaatsen , ik zie wat van Mysore en misschien vind ik ook nog wat leuke souvenirs. Na het kopen van een 20 ml flesje water/olie met waterlelie, als muskietenmiddel voor € 6,-. Pas ik een setje dat ik erg leuk vind, maar helaas zit het iets te strak. Daarna worden er nog tig bloezen, jurken en sjaals uitgepakt, maar ze worden steeds lelijker, dus ik neem afscheid en de schade is beperkt gebleven.
Dan kom ik echt bij het paleis, wow,wow,wow, wat een over de top gedecoreerde, in blauw en goud met een beetje rood uitgevoerde zalen. Glas in lood plafonds met versierselen van pauwenveren , enorme kroonluchters. Een gouden olifanten hek, zilveren deuren. Enorme schilderijen en spiegels. Kolommen, bogen. In de enorme audiëntiezaal, waar de Maharadja op een centrale positie zat, zichtbaar voor iedereen, maar vooral op grote afstand zijn prachtige plafondschilderingen. Alles duidelijk uitgelegd middels de audiotour.
Helaas strikt verboden te fotograferen in het paleis. Ook geen kaarten of boekjes van te koop. De camera is ingeleverd, maar als ik hem heb opgehaald, probeer ik de buitenkant vast te leggen, hoewel het licht niet goed is. Er komt een hele stroom Boeddhisten binnen, die kunnen er ook mooi op.
Op het dakterras van hotel Roopa, het iets duurdere hotel dat op mijn lijstje stond geniet ik van een biertje (650 cc Kingfischer), de schaduw en het windje. Schoteltje pinda’s erbij.
Later boek ik een busreis naar Ooty voor woensdag in het reisbureautje annex internetcafé, waar ik mijn computer aan het www kan klikken met een kabel en een stelletje achterstallige verhalen en foto’s kan dumpen.
Groetjes

  • 10 April 2011 - 09:19

    Jolene:

    Is Bangalore niet de moeite van een bezoekje waard?
    Foto's zie ik nu alleen die bij de verhaaltjes staan. Ga later de hele albums op mijn gewone laptop kijken (vindt de baby niet leuk als ik die liggend op bed op mijn buik leg:) en ik verheug me nu al op het paleis, de rivier/plantagefoto's en de jurkjes en het eten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 236416

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: