De middag safari - Reisverslag uit Agra, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu De middag safari - Reisverslag uit Agra, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

De middag safari

Door: connyopreis

Blijf op de hoogte en volg Conny

05 Maart 2011 | India, Agra

3 maart
Nu staat er wel een 15 persoons cantar klaar, vol Indiërs, een echtpaar met een dochtertje + een familie van 10 personen uit Calcutta. We halen nog een echtpaar met een jongetje op, ook uit Calcutta, waarmee de truck vol zit.
Dat had je gedacht, we rijden de parkpoort voorbij om nog een stel op te halen. Er ontstaat grote onrust en je hoeft geen Hindi te spreken om te snappen waar het over gaat. De kinderen moeten op schoot op de toch al krap bemeten plaatsen. Ook de mensen die nu instappen, de enige andere blanken, zijn niet blij, ze moeten samen voorin. Lijkt mij prima te doen, maar de man is erg boos. Er komt een ruil. Het echtpaar van het dochtertje gaat voorin en na een tijdje kruipt het meisje er gezellig bij.
We moeten vrijwaringsformulieren invullen en ons legitimeren, hoefde vanmorgen allemaal niet. En kunnen dan eindelijk het park inrijden, waar we al snel een luipaard wat hoger op de rotsen zien liggen. Van opwinding breekt er een hoop kabaal los in de truck, het dier kijkt even op en rust weer verder. Er komt een groepje mensen aanlopen die gesommeerd worden als de wiedeweerga te maken dat ze wegkomen, voor het luipaard in de gaten heeft dat zijn lunch langs loopt.
Via een 2e poort gaan we dieper het park in, waar we onze uiterst vruchtbare tocht voortzetten. Het gebied is vochtiger en we rijden langs een meer. Zien héél veel herten, Bambi’s en Samba deer( groot en donker), pauwen, grote troepen apen, krokodillen, waterhoentjes, egrets ( witte reigertjes) en dan achter bosjes, net zichtbaar door een gat in het gebladerte EEN TIJGER. Het was even zoeken, maar eenmaal in zicht was hij/zij goed te zien.
Helemaal tevreden terug naar het hotel om het succes met een Kingfisher bier te vieren. Die kwam hard binnen zo zonder lunch in de maag. Dat wordt snel goedgemaakt met het heerlijke buffet , met daarbij Indiase thee ( met melk en kruiden).
Groetjes

• 08 Maart 2011 - 20:30

Irene:

wauw ... een tijger!!! zie je wel dat ik nog een keer terug moet. wat schrijf je heerlijk herkenbaar, ik leef helemaal met je mee. groetjes van Irene