dagje New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu dagje New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

dagje New Delhi

Door: connyopreis

Blijf op de hoogte en volg Conny

27 Februari 2011 | India, New Delhi

Om 9 uur zit ik voor het raam in een overvolle lobby, vol Indiërs met koffers en tassen die vandaag vertrekken dan wel aankomen,te wachten op Rohit, met wie ik om 1/2 9 heb afgesproken.
Een stoet van schoenpoetsers heeft het voorzien op mijn oude, doffe wandelschoenen. Ik zit me intussen alleen maar af te vragen of ik met die 500 roepies (€ 4,-) misschien teveel heb aanbetaald en mijn gids voor vandaag dus gewoon niet komt opdagen.
Foei wat een achterdocht, na een kopje thee in zijn kantoor om de hoek, kan ik instappen. Als ik me omdraai om te kijken waar hij blijft, staat ie nog even een sigaretje te roken met zijn vrienden. Ik moet nog even wennen aan het ritme hier. Ondertussen is de chauffeur ingestapt en even later kunnen we vertrekken voor een dagje sightseeing in Delhi.

Super luxe natuurlijk, in m'n eentje met een gids en een chauffeur rondrijden, maar nu kan ik op 1 dag wel heel veel zien.

We bezoeken Birla Mandir,een Hindoe tempel voor lord Vishnu. India gate, een soort arc de triomph voor de 50.000 soldaten die in de oorlog met Pakistan zijn gevallen.
Qutub Minar, een toren uit de 12e eeuw, gebouwd om de eerste Moslim dynastie in India te markeren.
De Baha'i tempel, moderne tempel voor alle geloven in de vorm van een lotus bloem.
Hier lunchen we in een klein lokaal tentje, nadat ik het restaurant waar ze me eerst heen brachten had afgekeurd.
In een handicraft factory, maakte ik de jongeman die me uitlegde hoe de tapijten onstaan, middels geheime patronen en kleurcode's, die voor bepaalde gebieden en families gelden, niet gelukkig door te vertrekken zonder iets te kopen.
Bij de Humayan tombe kwamen we gelijk aan met een héle school op excursie.
Druk,druk,druk in de overtreffende trap.
En het "what is your name" en "to what country do you belong"was niet van de lucht.
Toen ik de rij voor het Rode fort zag besloot ik niet achteraan te sluiten, maar door te gaan naar de Jama Mashid, een grote moskee.

Het is vandaag niet alleen zondag, maar ook een feestdag, dus het ziet overal werkelijk zwart van de mensen.

Buiten de moskee is de zondag markt en er is geen beginnen aan om die te proberen te beschrijven. Denk Prinsengracht concert of uitmarkt, maar dan met rokende barbecues tussen het publiek.

De dag eindigt bij de governement Tourist office, waar ik ineens een trip heb geboekt met een auto en privé chaffeur voor de komende paar dagen. Het moet niet gekker worden.
Het treinticket dat ik voor morgen had gekocht kan ik hier annuleren en nu rijd ik dus via Sheckawati, een gebied met plaatsjes met mooi beschilderde herenhuizen naar Jaipur. Dan een paar dagen hopelijk tijgers zien en dan naar Agra voor de Taj Mahal. Maar dat komt allemaal nog.
Groetjes,


  • 27 Februari 2011 - 18:40

    Marijke:

    En we zitten blijkbaar tegelijk aan de pc, duizenden km´s van elkaar weg.
    Doe maar lekker decadent hoor, kun je een beetje acclimatiseren en toch veel zien.

    Have fun

  • 27 Februari 2011 - 19:23

    Ammelieke:

    hoera je bent er en we krijgen bericht plus foto's helemaal super.
    2 man personeel voor madame wel ja. genieten hoor. x

  • 27 Februari 2011 - 19:44

    Agnes:

    Hoezo auto met chauffeur, ik dacht dat jij altijd low budget reisde??
    Jaloezie ten top aan deze kant. Ik heb er net twee trainingsdagen opzitten, die overigens geweldig waren maar wel errug regenachtig en stormachtige en KOUD en zo ziet het er bij jou niet uit.
    Geniet voor twee, groetjes Agnes

  • 28 Februari 2011 - 07:35

    Hanny:

    Nou Conny, zo te lezen zit je alweer lekker in je ritme, waar het reizen betreft. Veel plezier bij de tijgers.
    Hopelijk word je niet als een lekker hapje gezien.
    groetjes Hanny

  • 28 Februari 2011 - 09:55

    Mirjam:

    tjonge Con je reis begint net en nu al zoveel indrukken. Ik laat het Ben ook lezen, denk dat hij het ook wel interessant vindt. Ik kijk uit naar je volgende verslag en wens je een goed vervolg van je reis
    groetjes

  • 28 Februari 2011 - 10:09

    Ingrid:

    heb genoten van je reis verslag en idd auto met chauffeur toe maar haha,en wat een prachtige foto's,heel veel plezier maar denk dat dat wel gaat lukkengroetjes ingrid

  • 28 Februari 2011 - 11:42

    Jolanda:

    Hoi connie,
    leuk om jou zo te volgen op je reis.Krijgen zo een geweldige indruk van het land via jou verslag en foto,s hier in het sombere Hollandse weer. Groet Jolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 236289

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: