Naar Tomohon - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Naar Tomohon - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Naar Tomohon

Blijf op de hoogte en volg Conny

23 Oktober 2015 | Indonesië, Tomohon

Ik zit in de bergen, het is koud, ik draag een sjaal om de armen te bedekken. 28 graden zegt Michael, de uitbater van het 'Mountain view resort'  ik denk dat ik hier niet al te lang ga blijven brrrrr. En mijn vest ligt in Manado, stom, stom, stom.

Vanmorgen de ferry terug naar Manado, jakkes, wat stinkt het in die  haven na Bunaken. Gelukkig is er altijd iemand die mijn zware tas over de loopplank draagt. Ik heb met de kleine tas al moeite genoeg met mijn evenwicht. Dat was vroeger zo goed, maar nu ben ik blij met elke handreiking.

Ik ben op zoek naar mijn plattegrond, ik wil een deel van mijn bagage
stallen in het hotel van de eerste nacht en lichtgepakt een rondje door noordoost Sulawesi  maken.
Stopt een auto, "Where Are You going? ''
Nou wil iedereen dat altijd weten, vooral in de context van :"I can drive you"
Het achterraampje gaat open en Oostenrijkse Stefan zegt dat hij naar  Tomohon gaat en graag deze  taxi wil delen.
Goed idee, maar ik wil naar het Istanaku  hotel om een deel van mijn bagage achter te laten. Prima, wachten we even. Gevolg: niks bemo's of mikrolet zoals ze hier heten, maar gewoon met een taxi direct naar de plaats van bestemming.
Niet ver,  prima weg, op het stuk na waar de brug 2 jaar geleden na hevige regenval is weggespoeld, met medeneming van een paar auto's.
Ik zit vandaag in dit bergdorpje,  omdat morgen de regionale markt is, die moet bijzonder zijn.
Odo,  de taxichauffeur probeert ons natuurlijk wat toertjes te verkopen voor de komende dagen. Verleidelijk, maar ik heb besloten een scooter te huren voor een paar dagen en de bezienswaardigheden van de omgeving zelf op te zoeken.
De Duitse herbergiers zijn wat vroeg begonnen met het ophangen van de kerstversiering, of beter met die flikkerende lichtslangen, kermisversiering.
Verder zijn ze aardig hoor, ze hebben een mooi bedrijf gebouwd, alleen die lampjes snap ik niet zo goed.

• 23 Oktober 2015 - 21:43

Irene:

Vervoer gaat nog steeds lekker lees ik.
    Ik zit alweer aardig in het Nederlandse ritme, mijn enige dingetje is dat ik mijn foto's nog niet kan bekijken aangezien mijn camera in Indonesië is gebleven ... handig he? Maar morgen leen ik die van mijn broer en dan kan ik écht nagenieten. Hoop ik!

• 24 Oktober 2015 - 01:36

Conny Verdult:

Hoi Irene, je kunt je sd kaartje gewoon in de kaartlezer van je computer schuiven om hem te lezen. Ik neem tenminste aan dat er eentje inzit bij zo'n nieuwe computer.
    Wel lullig, want je bent natuurlijk stiknieuwsgierig

• 24 Oktober 2015 - 08:39

Marijke:

Hoi hoi. Dat snorkelen klinkt echt supermooi en fascinerend. Maar ook niet ongevaarlijk toch? Schildpadden zijn niet zo vriendelijk geloof ik. Net als al die mooie gekleurde vissen. Maar och daar heb je mij weer met mijn voorbehoud.
    Ik heb een grenzeloze bewondering voor je. Alleen reizen op deze manier en alleen wandelen op vaak onbegaanbare paden. Maar ik zie het je doen en mooie ontmoetingen hebben met mens en natuur. Super. Blijf vooral genieten en neem ons, via je leuke en goed geschreven reisverslagen, een beetje mee op je reizen. Tot gauw zus

• 24 Oktober 2015 - 09:11

Linda:

Veel brommer plezier!
    Ik lees wel weer wat je onderweg allemaal bent tegen gekomen.