Camera stuk - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Camera stuk - Reisverslag uit Riung, Indonesië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Camera stuk

Blijf op de hoogte en volg Conny

25 September 2015 | Indonesië, Riung

Dag 4 van 59 en de camera geeft het op. Grrrrrrr.....
Alles gaat natuurlijk een keer stuk,  de timing is echter een beetje ongelukkig. Hoera voor de telefoon,  foto's komen er wel, alleen de kwaliteit zal wat minder zijn.

Tegen negen is de boel gepakt, het ontbijt genuttigd en gaan we op weg naar het Ndao busstation voor een bus naar Riung of Bajawa.  Net welke eerder vertrekt. De bemo (plaatselijk vervoer) ziet er vol uit, maar de chauffeur en zijn maatje vinden dat wij er met onze veel te grote tassen best bij kunnen. Iedereen krimpt in en vort met de geit.
Op het busstation lijkt het erop dat we de bus naar Bajawa net hebben gehaald en nee een bus naar Riung is er niet. Tassen op het dak, plaatsje zoeken in de veel te lege bus. Een uurtje later ben ik in ieder geval weer bijgeschreven en zijn er wat pogingen tot communicatie  geweest, maar het vertrek lijkt niet dichterbij dan toen we aankwamen.
Iets verder staan nu nog 2 bussen. Ik ga maar eens informeren of er per ongeluk eentje naar Riung gaat. Ja hoor, mooi wisselen van bus dus. Kijk ze willen je tas wel op het dak zetten, maar voor de rit er weer af halen is een andere zaak. Ik klim dus op de bus en Irene pakt beneden de tassen aan.
De volgende  bus ziet er wat gammel en krakkemikkig  uit, valt een beetje uit elkaar, maar brengt ons bijna waar we willen zijn(naar Mbay ). Het wegdek is ons eerst wat te strak, maar dat komt na de afslag goed. Gaten en kraters genoeg in het wegdek als je van de Transflores highway af bent.
We charteren samen met een Zwitsers  een bemo die ons in een uur naar Riung brengt.
Riung is een klein vissersdorp aan de noordkust. We willen er morgen gaan snorkelen bij enkele van de 17 eilanden die voor de kust liggen.

• 27 September 2015 - 17:13

Ans:

Hallo eilandhopper,

Leuk om je weer te volgen en de belevenissen te lezen.
    Zin om ook die kant weer op te gaan.

Het mag niet te gladjes verlopen, daar je anders geen "waarbenje" teksten hebt.

Goeie reis, groetzzzz Ans.

• 28 September 2015 - 09:46

Marijke:

Hoi meiden
    Oh snorkelen in een blauwe zee, superrrrrr.
    Jammer van je camera. Gelukkig heb je Irene en je smartphone bij je.
    Hihi