22 november. Op weg naar Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 22 november. Op weg naar Campeche - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

22 november. Op weg naar Campeche

Blijf op de hoogte en volg Conny

23 November 2014 | Mexico, Campeche

Om kwart over 7 lopen we de brug over hopend dat er snel een taxi verschijnt om ons naar het busstation te brengen. We hebben het nog niet gedacht of daar is er eentje. De prijs klopt gewoon , niemand die je probeert af te zetten, Een flinke rij passagiers, allemaal toeristen deze keer, staan klaar om de bagage onderin de bus te laten zetten. Het vertrek staat voor 8 uur en om 8 uur gaan we ook. Strakke planning.
Luxe bus, snelweg waar dan wel hier en daar wat onlogisch aan gewerkt wordt. We rijden door vlak groen landschap, Raar om geen bergen te zien, zelfs niet in de verte. weinig opmerkelijks dus,behalve dat er na een uurtje 2 geuniformde dames de bus inkomen die alle paspoorten willen zien.
En een uurtje later loopt er weer eentje de bus op en neer, Maar die doet alleen dat. Kijken of er stiekem iemand is ingestapt?
Een beetje jammer dat we een paar zombiefilms voor de kiezen krijgen.
Blij met mijn oordoppen en muziek.

Het saaie landschap verdwijnt als we na een paar uur de zee zien en een paar heuvels. Om half 2 zijn we in Campeche, een stadje als een suikertaart. Binnen de stadsmuren hebben alle huizen een pasteltint
maar geen 2 naast elkaar dezelfde. Waar ze in de buitenrand wel weer een likje kunnen gebruiken, zitten ze in het centrum perfect in de verf.
Om 2 uur hebben we een kamer in ,,Monkey Hostel", gaan pinnen om te kunnen betalen. Binnen 20 minuten moeten we terug zijn. ,Ja en anders?" We nemen toch de tijd om de andere adressen uit onze reisgidsen in het centrum te checken, Maar die zijn weg of veel te duur. Blijven dus, we zijn echt in de aap gelogeerd.
De zoektocht naar een lunch duurt een uur, we hebben beslist onze dag niet . En dat wordt bij veel wat we doen bevestigd , het duurt lang of het lukt niet. Maar al heen en weer sjouwend zien we veel van het schattige stadje.
Op het drukbezochte centrale plein wordt een enorme nep kerstboom ingericht , spelen een grote groep vrouwen en 2 mannen loterij (bingo met plaatjes). Er is kennelijk net muziek gemaakt op het podium als wij terugkomen van een wat knullige sound & light show bij een van de stadspoorten.
We sluiten af met een biertje op één-hoog, met zicht op het gekrioel op het plein.
Morgen naar Edzna.

• 05 December 2014 - 18:07

Irene:

Ach ja, de dag van het zoeken, maar als ik de foto's zie hebben we toch ook veel gevonden.