Een dagje niksen en een dagje fietsen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu Een dagje niksen en een dagje fietsen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

Een dagje niksen en een dagje fietsen

Blijf op de hoogte en volg Conny

10 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Nou ja niksen, een paar uur foto's geupload, verhuisd, met de hele heisa van hotel naar guesthouse gelopen en ondertussen 2 toertjes geboekt voor de komende weken. Terug om mijn groepsgenoten uit te zwaaien en op de terugweg zomaar een 1/2 uur in de mooi gerestaureerde houten kathedraal gezeten, waar een kerkdienst bezig was. De bijna 75 jarige bisschop hield een inspirerende preek en gaf ook aan dat de paus zijn ontslag aanvraag zou honoreren.

Vandaag heb ik een fiets gehuurd. De dames fretsen zijn op, maar de herenfiets is mooi van formaat. dat gaat wel lukken. Heen en weer met'n bootje over. Lekker landelijk fietsen en over de oude koffie en cacao plantage Peperpot gewandeld. Veel vogels gezien en gehoord. De dames bij de uitgang vonden me een bikkel. Alleen fietsen? En dan even op sandalen de op smalle paadjes tussen de koffie struiken door . of ik niet bang was voor al het kruipend ongedierte.
Op de oude plantage meerzorg, nu een fikse woonwijk, passeerde ik heel wat Hindoeistische tempels. Bij de steiger staat In oude bekende. De Schipper die ons Van Domburg naar Overbridge heeft gevaren. Hij zet me voor een goede prijs met fiets en al op het bootje van zijn broer. 'S Avonds een hapje eten aan de waterkant en weer
inpakken voor de komende 4 dagen. Morgen naar de Raleigh vallen

• 10 Maart 2014 - 07:35

Marijke:

Groet van je trouwe groupie. Kruipend ongedierte? Open sandalen? Nou ja, je bid en mediteert die omhoog kruipende kwade invloeden wel van je af. Luister wel naar de wijze locals hè!!!

• 10 Maart 2014 - 19:43

Gerrie:

He Conny, alone again! Lekker rustig zul je denken, veel plezier verder! Nog n paar dagen dan gaan wij lekker naar Lanzarote! Verheugen we ons erg op! groetjes!!

• 10 Maart 2014 - 19:47

Lia:

Ik heb vandaag af en toe internet, dus ik heb je met horten en stoten kunnen lezen, uiteindelijk wel gelukt,
    Leuke reis maak je weer we zijn heel blij voor je. Ik lees je graag.kus je zus.

• 11 Maart 2014 - 20:35

Irene:

Ja joh, voor je rust kan je beter gaan werken zeg ik! En lekker weer in je uppie op avontuur, houdt ons op de hoogte.

• 18 Maart 2014 - 17:22

Helena:

Haha waren we op allebei op Peperpot-dezelfde dag, ander tijdstip! Leuke tocht , he, daar door de kampong.Ik kreeg ook allerlei goedbedoelde advisen van de meneer die bij de ingang op een bankje zat(of was het nou uitgang;-)
    Ik moest absoluut dichte schoenen aan en beter om samen te fietsen. Want je weet maar nooit! zei hij