onderweg naar Rincon - Reisverslag uit Rincón, Puerto Rico van Conny Verdult - WaarBenJij.nu onderweg naar Rincon - Reisverslag uit Rincón, Puerto Rico van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

onderweg naar Rincon

Blijf op de hoogte en volg Conny

09 Maart 2013 | Puerto Rico, Rincón

Om 11 uur haal ik de huurauto op bij Avis. Ik heb hun kleinste model gereserveerd, maar ik ben voor dezelfde prijs en "beetje" opgewaardeerd. Er staat een super-de-luxe Chrysler 200 voor me klaar, met 22.500 km op de teller. Wat een bak, ik kan niet eens over de motorkap kijken, maar met een druk op de knop is dat te verhelpen en zoeft mijn stoel rustig in elke richting die ik wil. Omhoog in dit geval.
Comfortabel is het wel, maar ik voel me een beetje aso alleen in die grote auto.Zal wel wennen en dat het een automaat is ook, hoewel mijn linkerbeen wat moeite heeft met werkeloos rondlummelen.
San Juan uitrijden gaat soepeltjes. Overal lees ik dat de weg zoeken in Puerto Rico zo lastig is, omdat de plaatsnamen vaak niet worden aangegeven. Men werkt hier met wegnummers Die zal ik dus vóór elke rit op een briefje aan m'n dashboard moeten plakken, want kaartlezen is lastig als je rijdt.
De tolweg brengt wat verwarring in mijn hoofd, ojé, de rechterbaan is voor mensen die gepast betalen en de rest rijdt door. Ik rijd door en kom die poortjes nog een paar keer tegen. Er wordt een foto gemaakt en dan krijg ik groen licht, zie ik bij de tweede . Zal dus wel goed zijn.
Eén keer kom ik in de betaalrij terecht en doneer een dollar. Later zie ik op mijn voorruit een vignet zitten met hetzelfde logo als boven de weg.
Rekening rijden is hier dus wel ingevoerd.
Het is druk op de weg. Men wisselt hier niet van baan, al staan er wel borden dat langzaam verkeer op de rechterbaan moet rijden. Maar dat staat in het Spaans, dus misschien kunnen ze het allemaal niet lezen.
Als je wilt inhalen ga je er gewoon rechts langs, al is dat eerst wel even doorbijten.

Eerste onderbreking zijn de grotten van de Rio Camuy. Lopen? vergeet het maar, met een man of 40 in een wagentje rijden we naar beneden, waar we uitstappen om lopend de Clara grot in te gaan.
Grote zalen, met een gat aan beide kanten, niet helemaal donker dus, meer een twilight zone. Later gaan we via een labyrint het donker in, tenminste als er geen lampen zouden branden. de belangrijkste formatie die we hier zien is de heks. Stalagmieten en stalactieten zoals in bijna elke grot, hoewel het zich hier hoofdzakelijk aan de kanten afspeelt. Het hele stelsel is nog lang niet ontdekt.

Volgende stop; het observatorium van Arrecibe, met de grootste radiotelescoop ter wereld. indrukwekkend zoveel technologie in het tropisch regenwoud en ik zieJames Bond hier nog rollebolllend met zijn vijandover de suspension bridge en de antennegaan, waarna hij uiteindelijk in de grote schotel valt. Wat een afstand en allemaal gedaan door een stuntman, want Pierce B. blijkt hoogtevrees te hebben.

Terug naar de grote weg, die ineens zo snel niet meer gaat. Om de vijf minuten remt het hele circus af voor een stoplicht. ik begin al te denken dat ik het niet red voor het donker, maar dat gaat nog net goed.

Ik zit in Rincon, waar een 3- daagse surf wedstrijd aan de gang is. Weet ik in ieder geval wat ik morgen ga doen.

  • 10 Maart 2013 - 07:38

    LIA:

    Hoi, Con.
    Dat went snel hoor zo'n luxe bak, maar pas op dat je er niet teveel aan gaat wennen en er niet meer buiten kan. Je zit wel in een ander gebied dan je andere reizen en meer luxe, het wisselt wel af zo.
    Ik vind het erg leuk dat je zelf nogal eens op de kiek staat zo zien we dat je heerlijk ontspannen bent fijn.
    Conny geniet nog lekker en tot ziens. Liefs je zus.

  • 10 Maart 2013 - 07:52

    Marijke:

    Deep down ben je gewoon een patser dus. Lekker hé? Zo'n luxe bak. War ben je alweer lang weg trouwens, mis je wel een beetje hoor. Maar jij vermaakt je prima en dat is héérlijk om te lezen.. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 234801

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: