laatste dag in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu laatste dag in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

laatste dag in Hanoi

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

20 November 2012 | Vietnam, Hanoi

Er rijden verschillende maatschappijen tussen Lao Cai en Hanoi. Deze trein was terecht duurder. SCHOON, ook het BEDDEGOED en lampjes als in de oriënt express. En niet schudden en bonken, maar echte vering.
Om 1/2 6 zijn we in Hanoi, maar het duurt even voor dat tot onze coupé met 2 Australiërs, een Vietnamees en mijn persoon doordringt.
Eerst maar eens ontbijten, ik kan toch moeilijk om 6 uur aankloppen. Dat wordt om 1/2 7 de spullen onder de trap leggen en de stad in.
Eerst maar eens kijken of ik een plekje in de minibus naar het vliegveld kan reserveren voor morgen. Nee dus, ik moet er gewoon om 1/2 7 zijn om een kaartje te kopen. Als dat maar goed gaat zonder wekker. Hoop dat ze me om 1/2 6 willen wekken morgen.
Dan naar de bushalte aan het Hoan Kiem meer voor bus 14 naar het Etymologisch museum. Het museum is in een buitenwijk van de stad geplaatst en adequaat verstopt. Lopen, zoeken, maar gelukkig wordt de plaats verraden door een aantal busjes. Daar moet het museum zijn, kan niet anders.
Ik ga eerst buitenom bij de verschillende huizen van de minderheden kijken.
Het is een mooi museum met uitleg in Vietnamees, Frans en Engels.
Het kost een paar uur. Moe en trek, dus naar een café, waar ze wat hapjes op de kaart hebben, maar bij alles wat ik aanwijs klinkt het:"nee, dat hebben we niet". Nou, doe dan maar een ijskoffie.

Halte van de 14 zoeken voor de terugtocht, waar de bus flink gevuld aankomt. Staan dus. Gelukkig word ik na een tijdje aangetikt. Een meisje op de eerste stoel schuift een stukje op en creëert dus een zit plekje voor me. Schattig, vooral omdat de trip al gauw 3/4 uur duurt.
Bij het Hoan Kiem Meer ga ik naar het terras van City View restaurant op 5 hoog en zie mensen dezelfde foto's maken als wij 8 weken geleden. Niet zo leuk en druk natuurlijk, het is dinsdag.

Ik zit hier in een vegetarisch restaurant en er zijn net een stuk of 20 monniken binnen gekomen, met wat mannen in pak. Er wordt gespeecht en tassen met het een of ander uitgedeeld. Ik durf niet te vragen of ik een foto mag maken. De monniken krijgen kennelijk een etentje aangeboden.
Van een enkeling krijg ik als buurvrouw een vriendelijk knikje. Ze drinken net als ik bier en eten ook dezelfde maïssoep. Ik ga maar eens naar mijn hotel om m'n rugzak naar 5 hoog te sjouwen en klaar te maken voor de thuisreis.
Allemaal bedankt voor jullie reacties tijdens deze 8 weken. Ze zijn omgevlogen, maar als ik thuis mijn blog terug lees zal ik me pas realiseren wat ik/wij allemaal heb/ben gedaan.
Groetjes en tot in Nederland.

• 20 November 2012 - 12:33

Nanda:

Een hele fijne en veilige thuisreis.

• 20 November 2012 - 12:38

Ria :

Dag Conny, goede reis terug en we tot gauw

• 20 November 2012 - 12:40

Ingrid:

Conny een hele goede terugreis,en ik heb weer genoten van je foto's en verslagen

• 20 November 2012 - 12:44

Irene:

Groeten aan de beremutsen! Goede reis ..

• 20 November 2012 - 13:16

Stan:

Gôh, nou alweer terug! Wat vlogen die weken om...

Bedankt voor de gelegenheid die je gaf om met je mee te reizen, Con.
    Ik wens je een goede terugreis.
    Het is hier momenteel zonnig weer.

• 20 November 2012 - 14:09

Marijke:

Goede reis meid. Ik heb dagelijks van je blog genoten, zo leek je minder ver weg. Blij dat je er straks weer bent om gewoon te bellen of te buurten. Tot vrijdag dus maar!!!

• 20 November 2012 - 17:21

Jolene:

Vrijdag, vrijdag, wat is er vrijdag?:)
    Goede terugreis gewenst tante, ik heb er weer van genoten!
    X Jolene

• 20 November 2012 - 20:12

Astrid:

Hey Conny

een veilige terugreis ik heb genoten van je verhalen en foto`s

groetjes
    Astrid

• 20 November 2012 - 23:12

Leny:

Hoi Conny, ook ik heb je al die weken 'gevolgd' en heb genoten van je reisverhalen.
    groetjes Leny

• 20 November 2012 - 23:40

Ammelieke:

Hoi Conny, op naar je volgende reis (zal ik met evenveel plezier volgen). Doe ze vrijdag allemaal de groeten en tot snel x

• 21 November 2012 - 09:06

Hanny:

Goede reis terug Conny, ik hoop tenminste dat je gewekt bent.

• 21 November 2012 - 12:25

Alma:

veel leesplezier gehad, dank je Conny