naar Cuc Phuong Nationaal Park - Reisverslag uit Cúc Phưởng, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu naar Cuc Phuong Nationaal Park - Reisverslag uit Cúc Phưởng, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

naar Cuc Phuong Nationaal Park

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

14 November 2012 | Vietnam, Cúc Phưởng

Beetje laat van start vandaag. Klein tasje achterop de scooter en via Highway 1, de QL 77 en een landweggetje, is het 45 km naar Cuc Phuong.
Op de eerste is het wegdek slecht, maar verder is het prima. Lekker zoeven door kleine dorpjes, waar voor de huizen vooral pinda's liggen te drogen. Er wordt gevist in de voormalige rijstvelden, die onder water staan. Twee mannen voor een huis nodigen me uit voor een kopje thee en een lurk aan de pijp. De thee neem ik aan, maar voor de pijp bedank ik toch.
Ik check in bij een guesthouse waar niemand Engels spreekt. We komen er wel uit.
Van de entree van het park naar het park kantoor waar een rondwandeling van 7 km. begint loopt een mooie weg dwars door de jungle. Hier en daar een wandelpad de jungle in om iets te bekijken, Een 1000 jarige boom, een extra grote boom, een grot waar in prehistorische tijden mensen hebben gewoond e.d.
Sommige wandelingen kun je zelf doen en voor anderen is een gids verplicht.
De wandeling van 7 km valt nog niet mee, het gaat continue stijl omhoog en omlaag, hele einden. Het is mooi, maar ik ben aan de late kant en wil zeker voor het donker de jungle uit zijn. Dus ipv de voorspelde 2 1/2 uur doe ik er nog geen 2 uur over, maar het was wel werken, dit pad langs de highlights. Normaal geef ik er niet om, maar zo aan het eind van de dag in je eentje is het een beetje eng als je de apen om je heen in de bomen hoort.
Dan weer 20 km terug over de mooie bosweg en op het moment dat ik de scooter parkeer en naar het restaurant aan de overkant loop is het donker.
Er is geen menu, dus even zeggen dat ik vegetariër ben en me dan aangenaam laten verrassen.

• 15 November 2012 - 15:19

Agnes:

Hoi Conny, dat lijkt me behoorlijk spannend. Ik ben blij dat ik hier zit en niet daar, ook al is het hier buiten waterkoud op dit moment.

• 15 November 2012 - 16:03

Conny Verdult:

Hai Agnes dan ben ik blij dat ik hier zit en niet daar. Hier is het gelukkig weer warm.

• 15 November 2012 - 17:19

Lia:

Hallo Conny,
    Ik heb eindelijk je site weer gevonden en de hele middag gebruikt om alles te lezen en de foto's te bekijken.
    Ik heb zitten griezelen en grinneken,meid wat heb je weer veel beleefd en wat kun le er leuk over schrijven.Ik hoop dat je ons smsje ontvangen hebt met je verjaardag. Ik hoop nog meer te kunnen lezen en je binnen niet al te lange tijd weer te zien.
    Groetjes en kussen,Ank en Lia.

• 15 November 2012 - 20:00

Astrid:

Hey Conny
    wat weer een heerlijk verhaal alleen net als mijn voorgangers ik ben blij dat jij het doet en ik niet hoef
    Het zijn weer prachtige foto`s voel je jezelf neit ontzettend nietig bij die bomen en varens

groetjes

Astrid