kajakken - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu kajakken - Reisverslag uit Phong Nha, Vietnam van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

kajakken

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

11 November 2012 | Vietnam, Phong Nha

Telefoon heeft het helemaal opgegeven. Ik zal ergens iets van een klok vandaan moeten halen als ik op tijd wil zijn voor treinen en bussen.
Deze dag stond in het kader van het kajakken. Het begonl met een gigantische hoosbui van een half uurtje'. De nieuwe kajaks werden in de vrachtwagen geladen. Beetje beschermd door de nieuwe zwemvesten. Chris en Pavel, onze gids, gingen in de achterbak en Emily en ik mochten voorin bij de chauffeur, een agent met een bijbaantje?
De trip in die truck vond ik wel spannend. Op een gegeven moment was de 4WD nodig met dat geslip in de modder. De rit eindigde na het oversteken van de rivier, aan de andere kant in de rivierbedding. In no time een kluitje toeschouwers om ons heen. Kajaks uitpakken en gaan.
Een redelijk rustige rivier, met een paar niet te ingewikkelde stroomversnellingen. Een mooie manier om het leven langs de rivier te zien. Ook leuk voor de koeien dat er eens wat gebeurde. Ze keken ons allemaal na. Binnen een kwartier zijn we op de pauze
plek. Dat had een uur moeten duren.
Een colaatje bij "De pub met koud bier", wat hier een bijzonderheid is. En weer door, bij de eerstvolgende versnelling wil een boom niet uit de weg gaan en spin ik mooi in de rondte voor ik verder kan in de juiste richting. En even later gebeurt bij Chris en Emily in de dubbele kajak hetzelfde. Dan is het wel zo'n beetje gedaan met de rapids en is het gewoon kajakken in een prachtige omgeving. Tot we na de brug vol nieuwsgierige kinderen rechtsaf slaan op de grote rivier. Help wat een enorme tegenwind, dat wordt nog even hard werken de laatste paar kilometers en dan begint het ook nog te regenen.
In een enorme modderpoel stappen we uit de kajaks, trekken ze tegen de kant op en wachten op ons vervoer. Natuurlijk onder toeziend oog van enkele jongens. Een van hen duw ik mijn camera in de hand om een foto van ons vieren te maken bij de kajaks en dat doet ie niet eens onverdienstelijk.
Mike komt ons halen met de jeep. Hij heeft 4 biertjes mee, om de afsluiting van het proefkonijnen tochtje te vieren. 2 Kajaks op de jeep, de gasten erin en Pavel wacht bij de laatste kajak op terugkomst van Mike.
Zwemmen, een warme douche en de avond kan beginnen.

• 11 November 2012 - 13:28

Ammelieke:

op naar de laatste 10 dagen genieten, gelukkig blijf je via het net in contact met je volgers en heb je daarvoor je telefoon net nodig. En wat veel volgers heb je zeg. Zoveel vrienden hebben de mensen op fb niet.
    groetjes

• 11 November 2012 - 15:27

Nanda:

Heb weer contact met je!!!.
    Een nieuwe notebook weet toch wat.
    Op de kayak proefkonijnen biertjes foto zie ik dat je de kleinste bent van de vier, zul je toch niet vaak meemaken daar.
    Het is hier vandaag Sint-Maarten en tot nog toe mooi weer.
    Succes met zoeken van de tijd, je kunt ook op je interne tijdklok gaan leven, soort van test.

• 12 November 2012 - 02:50

Conny Verdult:

hoi Nanda, blij dat je met je nieuwe speeltje kunt werken, hier regen. Op mijn interne klok leefde ik voor mijn vakantie al, want een horloge bezit ik niet. Maar als wekker om bussen en treinen te halen durf ik daar toch niet op te vertrouwen. De kleinste, was me niet eens opgevallen.

• 12 November 2012 - 06:42

Emilie:

Op de meeste foto's sta je lachend op, dus je hebt weer genoten!!!
    Veel plezier het laatste stuk van je vakantie.

• 12 November 2012 - 15:21

Astrid:

Hey Conny
    Prachtige foto`s en ja je bent echt de kleinste veel plezier op je laatse paar dagen vakantie

groetjes