meer tempels - Reisverslag uit Agrigento, Italië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu meer tempels - Reisverslag uit Agrigento, Italië van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

meer tempels

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

20 Maart 2012 | Italië, Agrigento

70 km aan lieflijk landschap liggen er tussen Sciacca en Agrigento. Yvonne rijdt, dus ik kan mooi rondkijken, maar spectaculaire beelden komen niet langs. Wijn, olijfbomen, zee en vlak voor de stad liggen een paar grote rots puisten in het veld.
We zijn onderweg naar de vallei der tempels.
Duidelijk genoeg aangegeven, maar waar is toch dat parkeerterrein? Linksaf, rechtsaf, rechtdoor. Hèhè, gevonden. Bij een blik op de tempel van Concordia, die erg lijkt op die in Segesta, hebben we het gevoel dat we genoeg tempels hebben gezien de laatste dagen. Maar na een bezoek aan de tempel van Demeter en Persephone en de steenbergen van de tempel van Zeus, met daarin de Telemon, reusachtige drager van stenen en daken, weten we beter.
We lopen hier zo'n vier uur rond, en gaan nog even naar het museum.

De B&B voor vanavond hebben we vanmorgen via internet geregeld. De zoektocht naar de kamer is begonnen. Uurtje rondlopen in de kleine straatjes. De LP is redelijk accuraat, maar de B&B vinden we niet zo makkelijk. Vragen, zoeken, zoeken, vragen, trappetje op , trappetje af en anderen gaan ook zoeken, dus na een uurtje, is daar de man met de sleutels van onze kamer. Parkeerplekje voor de deur, waar Yvonne niet zo makkelijk de auto inpast. Onze gastheer kan het niet meer aanzien, neemt het van haar over schuift hem in één keer op zijn plek.

Wasje doen, restaurantje zoeken, stukje schrijven en slapen.

• 20 Maart 2012 - 20:01

Irene:

ohw wat heerlijk die blauwe lucht! veel plezier daar, maar zo te zien lukt dat best. grtzz

• 20 Maart 2012 - 21:18

Jolene:

Je bedoelt toch zeker Demeter en Persephone neem ik aan hè? :p

• 20 Maart 2012 - 21:41

Conny Verdult:

Sorry Jolene, dat bedoel ik inderdaad zit zo nu en dan weg te suffen boven de tekst. groetjes Conny

• 20 Maart 2012 - 21:43

Simone W:

Hoop dat je lekker plekkie heb gevonden.....Mooie foto's Conny!! gr simone W

• 21 Maart 2012 - 07:34

Astrid:

Heerlijk weer die verhalen heb weer even bij gelezen je blijft een geweldige schrijfster het lijkt me leuk om Italie maar eens een keer te gaan bekijken. Geniet ervan groetjes

• 22 Maart 2012 - 11:15

Marijke:

Hoi Con en Yvon,
    Oh wat heerlijk om alles weer te lezen en mee te genieten.
    Zo, je hebt yvonne aan het fotograferen gekregen? Geintje hoor Yvon, deed je altijd al.
    Leuk om te zien dat jullie weer in Romeinse tempels en ruine gebieden zitten. Wat zijn die romeinen toch landveroveraars geweest he? Dit is dan wel Italie maar het konden ook zomaar foto,s uit griekenland of Turkijke zijn.

Tot volgende week Yvon en tot over 2 weken Conny.

groet Marijke