vestigen en wandelen dag 1 - Reisverslag uit Söll, Oostenrijk van Conny Verdult - WaarBenJij.nu vestigen en wandelen dag 1 - Reisverslag uit Söll, Oostenrijk van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

vestigen en wandelen dag 1

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

28 Januari 2012 | Oostenrijk, Söll

Om kwart voor 6 arriveren we in Söll. We regelen een taxi voor wat blijkt een rit van 5 minuten naar hotel Konrad. De chauffeur kijkt naar het huis rechts, er staat tot onze opluchting een deur open. Hup de trap op, skies naar het skihok beneden en dan.....
shit dit zijn mijn skies niet. Helemaal niet naar gekeken, gewoon vanuit gegaan dat Marijke de goede had aangepakt.
Verbinding zoeken met een provider en vervolgens met een noodnummer van de busonderneming iemand in Nederland zijn bed uit gebeld.
Het kostte wat overredingskracht om te zorgen dat hij direkt contact zocht met de chauffeurs en niet wachtte tot ze zelf zouden
bellen dat ze een paar skies over hadden.
Even later een telefoontje dat ze in Elmau stonden. Of ik erheen kon om ze om te ruilen. Ik loop per ongeluk in één keer goed naar de taxistandplaats, waar er nog 1 staat die me voor € 30,- de 11 km heen en terug brengt.
Sorry, sorry en om 1/2 8 ben ik terug bij af, waar Marijke ondertussen de bagage naar het huis aan de overkant heeft gebracht, waar hotel Konrad echt zit.

Na ontspannen koffie en thee nuttigend wachten op de dageraad, gaan we een rondje lopen.
De kamer zal over een uur of 2 klaar zijn.
We halen een 6-daagse skipas voor morgen en drinken wat bij Rossini, waar vanavond een interessant optreden ism waar we uiteindelijk niet heen gaan. Er is Wifi en ik stuur een mailtje dat we goed zijn aangekomen, dat dinsdagmiddag pas aankomt.
We hebben een aardige ruime kamer. De uitbaters zullen echter de 1e prijs voor gastvrijheid niet direkt winnen.
Met het net bij de bakker gekochte brood en kaas doen we een lunch op de kamer en vertrekken om 10 voor 1 voor een wandeling over de winterwanderweg naar Scheffau.
Het begint heerlijk door het rustige, winterwitte dorp, maar na korte tijd loopt het pad paralel aan de snelweg. Mooi en rustig wisselt met druk en luidruchtig gedurende de hele wandeling.
Als de sneeuwwallen mij uitnodigen tot het maken en gooien van sneeuwballen, ontdekken we dat het goede plaksneeuw is en maken een sneeuwpop voor Mats die er zelf een hoopt te kunnen maken deze winter. Foto later op te sturen. Rond 1/2 3 een sanitaire stop bij een restaurant.

Na thee en cola zijn we redelijk snel klaar met lopen. Het wordt donker, grijs en koeler. Bij de bushalte blijkt de bus pas over meer dan een uur te komen. Wachten? Nee, liften.
Nou, daar word je niet vrolijk van langs deze weg. Er wordt te hard gereden en niemand stopt. Tot we een taxi aan zien komen. Die brengt ons voor € 10,- naar de brandweer in Söll. Helaas gaat de sauna maar 2 x in de week aan, dat zou volgens de hotelier in de folders staan. Nou niet in de onze. Daar zitten we dan, vroeg en een beetje giebelig op onze kamer met soep en thee. Gelukkig hebben we goede muziek bij.
Half 7 eten. Of we een tafel willen delen, maar eens gekozen is voor de hele week, dus ook als je de mensen niet aardig vindt. Nee bedankt, laat ons maar alleen zitten.
Het eten is goed, niets spectaculairs maar goed genoeg.
Veel Nederlanders in de toko.
Om 8 uur in bed lezen en voor 10 uur gaat het licht uit.

• 15 Februari 2012 - 17:56

Petra Fijma:

Hallo Conny
    Alweer er even tussenuit. Ik ben net pas bekomen van je vorige reis. Ik blijf het lezen hoor. Voorzichtig, geen spectaculaire acties hoor. Gipsvlucht is veel te duur joh.
    Veel plezier op de lange latten. Petra