10 november Nagarkot, Changu Narayan en Kathmandu - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu 10 november Nagarkot, Changu Narayan en Kathmandu - Reisverslag uit New Delhi, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

10 november Nagarkot, Changu Narayan en Kathmandu

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Conny

10 November 2011 | India, New Delhi

Toen ik vanmorgen op het balkon mijn tanden stond te poetsen, daar was de kraan, had ik bekijks van het halve dorp. Er heeft een Europeaan in het dorp geslapen. Oma kwam even langs om te kijken of dat klopte. Vader zaagde houtjes met een heel bot zaagje en moeder wastte rijstzakken uit.

Een uurtje door prachtig landschap bracht ons omhoog naar een geweldig uitkijkpunt om bij helder weer een groot deel van de Himalayareuzen te zien. En helder was het. Het zonnetje scheen en ik had hier de hele dag kunnen zitten, maar na een kopje thee zijn we toch maar verder gegaan. De Mount Everest is maar heel klein, omdat hij het verst weg ligt. De berg die ik er steeds voor heb aangezien was een andere driehoek. Die berg die me India als de Everest is aangewezen, kan dat dus niet zijn geweest. Was gewoon een andere pyramide vorm.
Via een cross-countrie circuit naar Changu Narayan, een dorp en tempel op een andere berg. Er heerst een leuke sfeer. Het is druk met Newari- mensen, er is weer een of ander feest.
Dan door het landgebouw gebied waar veel mensen aan het werk zijn om de rijst op het veld te drogen te leggen, of de korrels om te scheppen, of wat er verder nog gebeurd rijden we via Bhaktapur, waar we nog even naar het pottebakkersplein gaan, naar Kathmandu. Het is maar goed dat ik achter op een motor zit en niet op een fiets. dan zou ik elke 100 meter gestopt hebben om een foto te maken en dus nu nog onderweg zijn.
Voor morgen staat een rafting trip van 2 dagen op de agenda. Dan door naar Chitwan voor een paar dagen en dan Pokhara.Een gids komt me morgenochtend om 06.20 uur ophalen. Het wordt dus tijd mijn tas voor de komende week te pakken. Het is hier 21.30 uur. Sorry trouwens voor de vele fouten en niet doorgekomen letters. Volgende keer gaat mijn netboekje weer mee. schrijft toch net even lekkerder. Groetjes.

• 10 November 2011 - 18:58

Gerrie:

Hoi Con, leuk al die mooie foto's van Nepal, ik herken veel plekken waar ik ook geweest ben! Prachtig!
    Kijk uit voor de rhino's in Chitwan Park!!hi hi, enjoy!!

• 11 November 2011 - 15:31

Marijke:

Hoi Conny, ik herken niets want ik ben nog nooit ni Nepal geweest maar wat leuk weer dat persoonlijke contact met Surya, zijn ouders en het dorp.
    Hoort weer echt bij jouw manier van reizen.
    Had je ook zo een stoere helm op?

• 12 November 2011 - 12:16

Emilie:

Conny wat heb je weer een prachtige verslagen geschreven. Ik lees ze met plezier. Met de niet doorgekomen letters en typfouten valt het heel erg mee hoor.
    Geniet van je volgende trip!!