laatste dag in Calicut - Reisverslag uit Calicut, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu laatste dag in Calicut - Reisverslag uit Calicut, India van Conny Verdult - WaarBenJij.nu

laatste dag in Calicut

Door: connyopreis

Blijf op de hoogte en volg Conny

03 April 2011 | India, Calicut

30 maart woensdag
Dagje shoppen en lezen aan het strand. Ik laat me door een motoriksja naar de Big Basaar rijden.
Goede naam, want er wordt big bussiness gedaan. Oftewel, ze grossieren allemaal in thee, rijst, kruiden en specerijen, papier en wie je er naar vraagt, is tevreden over de zaken . Net als eerder in Agra, maar nu in een brede straat die vol staat met vrachtwagens. Hier heb ik niet zoveel zin in, hoewel de mensen op dezelfde leuke manier reageren als je bij ze komt kijken, ga ik nu liever naar de kleinere winkeltjes om te shoppen.
Ik heb een missie: een Indiaas pakje/jurkje voor de dochter die Jolene gaat krijgen. Ik heb alles bij elkaar zo’n 30 of 40 pakjes laten uitpakken en het ging van kwaad tot erger qua kantjes en glitters. Jolene, maar je geen zorgen, het is mislukt
Nog even een kerk en een park bezoeken en terug naar het hotel voor een siësta. Dat kan nog even voor ik om 3 uur moet uitchecken.
Dan nog even met een verkoelend windje lezen aan het strand en voor de zon onder gaat nog een rondje, maar niet te dicht bij zee. De gebruikelijke vragen, maar nu o.a. gesteld door een jongedame van wie tussen alle stof alleen de stralende ogen zichtbaar zijn. Grappig dat zij op mij afkomt, waar de meeste vrouwen afstandelijker zijn dan de mannen, of hun kind sturen om de vragen te stellen. Ze vraagt wat ik van Calicut vind en is hoogst verbaasd dat ik het maar zozo vind. Zij vindt het geweldig en dat is maar goed ook, zij moet hier tenslotte wonen.
Dat de 3 wieler motoriksja gevoelig is voor omslaan, heb ik op de valreep ondervonden. Als ik niet razendsnel mijn voet op de grond had gezet, hadden we omgelegen door een noodstop voor een brommer.
De schrik weggedronken met een overheerlijke ijskoffie. Ik weet het gevaarlijk , maar wat was ie lekker. En geen klachten gehad.
De bus naar Bangalore is een uurtje te laat en ze willen dat ik mijn rugzak mee naar binnen neem. Ja hoor, dan ligt mijn toch al smalle bedje vol. Moet ik dan maar op de grond gaan liggen? Die tas gaat in het bagageruim!!!
Als ik nog eens naar India ga, moet ik onthouden dat de nachtreizen met de trein moeten en de dagreizen goed met de bus kunnen. Wat een ramp. Me vastklemmend aan de metalen stang hoop ik met al het geschud en gedraai niet uit dat smalle bovenbedje te vallen. Het wegdek is slecht en in de bebouwde kom, dat is heel vaak zijn er waardeloze drempels. Die voel je, hoe voorzichtig ze er ook overheen gaan. Om ½ 4 houdt de chauffeur met collega’s een pauze . Waarvan er één een discobeat heeft aanstaan. Dat zal je chauffeur zijn. Wij hebben er gelukkig maar een ½ uurtje last van. Je snapt niet hoe het kan, maar toch een beetje geslapen .
In Bangalore neemt Babu( motoriksjarijder) mijn rugzak mee naar zijn voertuig en laat ik me naar een hotel brengen. Prima en betaalbaar hotel, waar ik ondanks het vroege (7) uur, in mijn kamer kan om te douchen. Mijn enige wens was een halte van de airport shuttle dichtbij en dat blijkt dan weer niet te kloppen, maar is niet onoverkomelijk.
Groetjes.

  • 10 April 2011 - 10:02

    Jolene:

    Ohhhh ik (mijn toekomstige dochter) word genoemd! Een paar dagen later pas vroeg Marijke waarom ik niet reageerde terwijl je het over me had: lekkere tut, toen was je alweer terug!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Conny

Meestal blije, vrijgezellige, als het effe kan op reis zijnde vrouw.

Actief sinds 07 Sept. 2010
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 234796

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2017 - 11 November 2017

Het zuidwesten van China

16 September 2016 - 13 Oktober 2016

Groepsreis naar Japan

11 April 2016 - 24 Mei 2016

Gaatje dichten op de Jacobsweg

20 September 2015 - 20 November 2015

Een paar Indonesische eilanden

18 Maart 2015 - 22 Maart 2015

trips in 2015

05 November 2014 - 03 December 2014

Op bezoek bij de Maya's

16 Februari 2014 - 24 Maart 2014

rondreis door Suriname

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Turkije skiën en wandelen

17 September 2013 - 16 Oktober 2013

Rondje Myanmar, of was het toch B....?

22 April 2013 - 29 April 2013

Weekje Cinque Terra

11 Februari 2013 - 21 Maart 2013

eilandhoppen in het Caribisch gebied

26 September 2012 - 21 November 2012

8 weken rondreizen in Vietnam

27 Januari 2012 - 06 April 2012

wat te doen in 2012

14 Oktober 2011 - 23 November 2011

India en Nepal

28 Mei 2011 - 08 Juni 2011

rondreis India en wandelen door Parijs

06 September 2010 - 14 Oktober 2010

op weg naar Santiago

Landen bezocht: